آبادان؛

بهترین گل‌زنان استقلال اهواز در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر

یک مهاجم شمالی در صدر جدول بهترین گل‌زنان استقلال اهواز در تاریخ مسابقات لیگ‌برتر قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛پانزده دوره از رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال کشور می‌گذرد و 35 تیم تا‌کنون در ادوار مختلف این مسابقات شرکت کرده‌اند که سهم خوزستانی‌ها، پنج تیم بوده است.

فولاد خوزستان در 14 دوره، استقلال اهواز در 9 دوره، صنعت‌نفت آبادان در 5 دوره، استقلال خوزستان در 3 دوره و نفت مسجد‌سلیمان در یک دوره از این پیکارها به نمایندگی از استان فوتبال‌خیز خوزستان حضور یافته و روزهای تلخ و شیرین زیادی را برای فوتبال‌دوستان و هواداران خون‌گرم خوزستانی رقم زده‌اند.

استقلال اهواز یکی از نمایندگان فوتبال خوزستان در 9 دوره از این پیکارها بوده و در فصل جاری نیز با خرید امتیاز لیگ‌برتری تیم فولاد‌نوین خوزستان، مجوز حضور در مسابقات را به دست آورد.

آبی‌پوشان اهوازی 321 بار موفق به گشودن دروازه حریفان شده‌اند که از این تعداد، 175 گل در اهواز و 146 گل در خارج از اهواز به ثمر رسیده است.

در رده‌های پنجم تا هشتم برترین گل‌زنان تیم آبی‌پوشان اهوازی داود حقی با 17 گل، روح‌الله بیگدلی با 14 گل، غلام‌رضا عیدی‌زاده با 12 گل و رضا طاهری با 11 گل قرار دارند.

داود حقی نخستین گل‌زن استقلال اهواز در تاریخ لیگ‌برتر است و نام حمزه خضیراوی هم به عنوان آخرین گل‌زن این تیم در مسابقات لیگ‌برتر فوتبال کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.