وزیر دارایی تونس اعلام کرد که کشورش تقریبا نیم میلیارد دلار از محل فروش دارایی‌های توقیف شده "زین العابدین بن علی" دیکتاتور سابق این کشور، کسب کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی سفر زین العابدین بن علی به عربستان پس از انقلاب سال 2011 این کشور، صدها فقره ملک، خودروهای لوکس، جواهرات و دیگر دارایی‌های متعلق به وی، خانواده و متحدانش توقیف شد.

در همین حال، "سلیم شاکر" وزیر دارایی تونس، اعلام کرد از سال 2011 به این سو، حدود یک میلیارد و 500 میلیون دینار به دست آمد که تقریبا یک میلیارد آن (500 میلیون دلار) به صندوق دولت واریز شد و مابقی این مبلغ برای پرداخت بدهی‌ها اختصاص یافت.

وی یادآور شد که درآمدهای حاصل از فروش این دارایی‌ها، باعث رشد بودجه ملی شد و به دولت امکان داد به میزان کمتری مقروض شود.

این در حالی است که تنها بخشی از دارایی‌های توقیف شده به فروش رسیده است.

وزیر دارایی تونس مواردی چون امور دفتری و قیمت گذاری کارشناسی شده را از جمله موانع پیش روی فروش این دارایی‌ها برشمرد و گفت: تعداد زیادی خودرو به دست آمد که کلید آن را نداشتیم و هنوز به نام مالکین پیشین ثبت شده است.

این گزارش در پایان حاکی است که فامیل گرایی و فساد دولتی در دوره زمامداری بن علی باعث سقوط حکومت وی در روزهای نخستین قیام های عربی در سال 2011 شد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار