37 سال اقتدار/53

از شعارهای "مرگ بر آمریکا" در میانه سخنرانی روحانی تا تقدیر از خانواده شهدا

22 بهمن ماه امسال نیز بسیار پرشورتر از سالهای گذشته برگزار شد.

از شعارهای به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم گرامیداشت تولد انقلاب اسلامی و یوم‌الله 22 بهمن در حالی آغاز شد که مردم از ساعات اولیه صبح و پیش از آغاز رسمی مراسم به خیابان‌های اصلی  و مشخص شده آمده بودند.

میدان آزادی از ساعات اولیه صبح خود را آماده پذیرایی از مردم غیور و همیشه در صحنه کشورمان، میهمانان خارجی و داخلی و صدها خبرنگار بود.

مانند هر سال جایگاه حضور رئیس جمهور و میهمانان خارجی و داخلی را در قسمت شمال غربی میدان آزادی تعدیه کرده بودند و میهمانان خارجی نیز که اغلب از کشورهای عربی بودند از همان ساعات اولیه صبح در محل جایگاه خود حضور یافتند.

عقربه‌های ساعت 9 صبح را نشان می‌داد که آسمان برفراز میدان آزادی پذیرای تعدادی از چتربازان نیروی انتظامی و سپاه با پرچم سه رنگ سبز و سفید و قرمز کشورمان شد.

برخی از چتربازان نیز به پرچمی منقر به شعار "کلناعباسک" مزین شده بودند و به آرامی در میدان آزادی و در میان جمعیت فرود می‌آمدند.

هوای سرد روز 22 بهمن با شور و حرارت مردم برای حضور در راهپیمایی و قرار عهد میثاق با رهبر عزیزشان گرمای متبوعی به فضا داده بود.

همچنین تقریر از خانواده‌های شهدا یکی از زیباترین اقداماتی بود که می‌شد در این روز باشکوه انجام داد. لذا خانواده شهید دوران انقلاب محبوبه دانش، شهید دوران دفاع مقدس حاج ابراهیم همت، شهید مدافع حرم میثم نظری، شهید هسته‌ای کشورمان دکتر داریوش رضایی نژاد و همچنین شهید فاجعه منا دیپلمات فقید غضنفر رکن آبادی طی این مراسم در جایگاه مورد تقدیر قرار گرفتند و آرمیتا فرزند رضایی نژاد از سوی خانواده این شهید تقدیرنامه را دریافت کرد.

بعد از تقدیر از خانواده شهدا سرود 22 هزار نفری دانش آموزی سرزمین لاله‌ها با طنین پرشور فضای میدان آزادی را پر کرد.

اما دو جایگاه روبروی محل اصلی حضور رئیس جمهور و میهمانان خارجی و داخلی برای خبرنگاران تعبیه کرده بودند که ده‌ها خبرنگار داخلی و خارجی در این مکان برای پوشش مراسم 22 بهمن حضور یافتند.

خبرنگاران خارجی از رسانه‌هایی همچون MHK ژاپن، NBC، AP آمریکا، D ترکیه، فلسطین الیوم، امارات، آسیا و ... برای پوشش این مراسم در این مراسم حضور یافته بودند.

مجری برنامه هرزگاهی شعارهایی با مضمون از عشق رهبری تا انتخابات قرائت می‌کرد.

با انتخاب مجلس خبرگان رسوا شود نقشه اهریمنان، این داعش صهیونیسم پیرو هیچ دینی نیست، این دشمنان اسلام مزدور آمریکایند، یکپارچگی امت حزب‌الله غوغا کند در هفتم اسفند ماه، به فرموده رهبر بیدار ما اعتماد به آمریکا باعث ذلت ماست و... شعارهایی بودند که در این مراسم داده می‌شد و مردم نیز با شور و هیجان آن را تکرار می‌کردند.

ساعت حدود 11 صبح را نشان می‌داد و بیانیه پایانی روز 22 بهمن ماه قرائت می‌شد اما هنوز رئیس جمهور به جایگاه و میدان آزادی نیامده بود و گویا روحانی به خیابان خوش و میان مردم رفته بود.

برخی میهمانان خارجی و داخلی نیز کم کم جایگاه را ترک می‌کردند و برخی از صندلی‌ها خالی شده بود. 

اما حدود ساعت 11:30 دقیقه ماشین رئیس جمهور به میدان آزادی وارد شد و دقایقی بعد روحانی به همراه حسین فریدون در جایگاه قرار گرفت که با تشویق مردم مورد استقبال قرار گرفت.

روحانی سخنرانی خود را آغاز کرد که برخی از بیانات وی با واکنش‌های مختلفی از سوی مردم مواجه می‌شد مردمی که در ردیف جلو قرار گرفته بودند مدام با تشویق سخنان رئیس جمهور را تأیید می‌کردند اما تعدادی نیز در میان مردم که به صورت گروهی درآمده بودند با شعارهایی همچون؛ "نه سازش نه تسلیم فقط جنگ با آمریکا، مرگ بر آمریکا و آنهایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند" به سخنان روحانی واکنش نشان می‌دادند، هر چند دقیقه پرچم آمریکا را آتش می‌زدند و شعله‌های آن در میانه مردم زبانه می‌کشید. 

اما در نهایت روحانی با تشکر از میهمانان خارجی و تمامی مردم برای حضور در مراسم پرشور 22 بهمن ماه سخنان خود را به پایان رساند. 

و با پایان سخنان رئیس جمهور رسما مراسم 22 بهمن ماه سی‌وهفتمین سال انقلاب اسلامی نیز به پایان رسید. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار