فوربز: سیر صعودی بهای طلا ماندگار نیست

کارشناسان مسائل مالی پیش‌بینی کردند روند رو به رشد بهای جهانی طلا چندان پایدار نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فوربز در گزارشی تحلیلی نوشت: طلا در معاملات بازارهای جهانی طی چند روز اخیر، طرفدارانی پیدا کرده و فلز زرد با افزایش بها مواجه شده است؛ اما ادامه این روند در بلند مدت پیش‌بینی نمی‌شود. کارشناسان مسائل اقتصادی اظهار داشتند بی‌ثباتی در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد و رشد مثبتی که در بهای طلا مشاهده می‌شود موقت و ناپایدار است.

شاخص طلای کامکس در ماه آوریل چهارمین هفته متوالی افزایش ارزش را پشت سر گذاشت. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه به هزار و 239 دلار و 40 سنت رسید که رشد 5.7 درصدی را نشان می‌دهد. این رقم بیشترین افزایش بها از اکتبر 2011 (مهر 90) محسوب می‌شود.

بهای نقره نیز به لطف رشد بهای طلا با روند تصاعدی مواجه بود بطوریکه شاخص کامکس نقره برای ماه مارس 15 دلار و 790 سنت در هر اونس قیمت‌گذاری شد که 5.1 درصد رشد را نشان می‌دهد. نقره 4 هفته گذشته را همواره با افزایش بها پشت سر گذاشت و دومین هفته‌ای است که این افزایش بها از 5 درصد فراتر می‌رود. کارشناسان پیش بینی کردند توجه سرمایه‌گذاران به خرید فلزات گرانبها –به ویژه طلا- موجب می‌شود بهای این فلز گرانبها، دست‌کم در کوتاه مدت، به سیر صعودی خود ادامه دهد؛ اما اوضاع بازار به همین منوال پیش نمی‌رود. بهای طلا کاملا به رفتار بازار و تمایل سرمایه‌گذاران برای چگونه هزینه کردن دارایی‌های نقدی‌شان بستگی دارد. فعالیت و پویایی در بازارهای نفتی، سرمایه‌گذراان را به سمت طلای سیاه سوق خواهد داد و در آن زمان بازار طلا بار دیگر به آرامش نسبی خواهد رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار