مشهد؛

حضور 25 درصدی نیشابوری‌ها در جشنواره فیلم و عکس خراسان رضوی

در نهمین جشنواره فیلم و عکس خراسان رضوی ١٦ فیلم انجمن سینمای جوانان ایران نیشابور به بخش مسابقه راه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرپرست انجمن سینمای جوان نیشابور از راه یابی 16 فیلم از این شهرستان به بخش مسابقه نهمین جشنواره فیلم و عکس خراسان رضوی خبر داد و گفت: در مجموع 65 فیلم در بخش مسابقه این جشنواره حضور دارند.

مسعود سلیمانی سپهر افزود: هیات انتخاب فیلم نهمین جشنواره فیلم و عکس خراسان رضوی متشکل از محمد برادران، جلیل یغمایی و مهدی قاسمی بعد از بررسی دقیق ٢٥٠ فیلم رسیده به جشنواره و دیدن بیش از ٦٠ ساعت فیلم، آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: در بخش فیلم های داستانی آثار «پرده در باد می رقصد» ساخته حمید ناصری مقدم، «x=abc» و «در امتداد زندگی» ساخته حسین مختاریه، «آستین و سنگ» ساخته محمد تراب بیگی، «پشت بام» و«تهوع» ساخته کیان درجزی، «ثانیه های سربی» ساخته سید مهدی حسینی، «خانه» ساخته ابوالفضل همراه، «شب گذر» ساخته فروغ خراشادی و «سرنگ اسپرسو» ساخته پویا پاک نژاد در مسابقه حضور دارند.

سرپرست انجمن سینمای جوان نیشابور گفت: همچنین در بخش فیلم های مستند «نفرین به روز خاکستری» اثر جواد فرح بخشیان، «یک دره تنهایی» اثر رشید پژمان نیا، «حنا و خرما» اثر حجت معینی نصب و «شمرخوان» اثر جواد نادری به بخش مسابقه این جشنواره راه یافتند.

سلیمانی سپهر افزود: در بخش فیلم های انیمیشن نیز دو اثر «تنهایی» ساخته اکبر قربانی و «آب» ساخته جعفر عمارلو حضور دارند.

وی با بیان اینکه محور این فیلم ها آیین های ماندگار و چشم انداز طبیعت زیبا و معماری و گردشگری نیشابور، فرهنگ عامه و سبک زندگی ایرانی اسلامی و دفاع مقدس و فرهنگ رضوی است، تصریح کرد: نیشابور دارای پتانسل و ظرفیت های فرهنگی و هنری بالای است و هنرمندان و فعالان توانمندی نیز در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر مشغول به تلاش و فعالیت هستند.

سرپرست دفتر انجمن سینمای جوان نیشابور تاکید کرد: جشنواره استانی فیلم و عکس خراسان رضوی ٢٦ الی ٢٨ بهمن ٩٤ در شهرستان کاشمر برگزار می شود و آثار منتخب پس از داوری و نمایش در هر بخش جوایز دریافت خواهند نمود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.