طباطبایی‌نائینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اینترپل موظف به تعقیب "خاوری" است

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی گفت: پلیس اینترپل موظف به تعقیب و بازداشت خاوری در کانادا و استرداد وی به ایران است.

"حمیدرضا طباطبایی‌نائینی" در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پیگیری وضعیت بازگشت خاوری از کانادا به ایران گفت: طبق قانون اگر فردی در کشوری مرتکب جرم شده و به کشور دیگری فرار کند، می‌توان از طریق پلیس اینترپل برای بازداشت متهم اقدام کرد.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی با بیان اینکه در صورت قطع روابط میان کشورها روند استرداد مجرمان و متهمان نیز دچار مشکل می‌شود، اظهار داشت: پیش از این به دلیل اینکه روابط دیپلماتیک کشورمان با کانادا کمرنگ شده بود، این مسئله بهانه خوبی برای دولت کانادا شد تا از بازگشت خاوری جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه پلیس اینترپل موظف به تعقیب و بازداشت خاوری در کانادا است تصریح کرد: از آنجایی که خاوری در شرایط کنونی به فساد مالی، ارتشاء و اختلاس در سیستم بانکی کشور متهم است باید دولت کانادا همکاری لازم را با کشورمان جهت بازگرداندن این متهم اقتصادی انجام دهد.

طباطبایی نائینی پیرامون آخرین وضعیت پیگیری حقوقی فاجعه منا نیز خاطرنشان کرد: در این زمینه کمیته‌ای حقوقی متشکل از جمعی از حقوقدانان، برخی از مسئولان وزارت خارجه و تعدادی از اعضای سازمان حج و زیارت مترصد این حادثه و احقاق حق قربانیان و بازماندگان این حادثه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار