ان پی آر: غزلیات حافظ پس از 700 سال همچنان قلبها را به تپش وا می دارد+ تصاویر

خبرنگار رادیوی ملی آمریکا پس از بازدید از آرامگاه حافظ شیرازی، گزارش خود را به این شاعر بزرگ قرن هشتم اختصاص داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "استیو اینسکیپ،" خبرنگار رادیوی ملی آمریکا (ان پی آر) این بار شخصا از آرامگاه حافظ شیرازی بازدید کرد و گزارش خود را به این موضوع اختصاص داد. در این گزارش آمده است: خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدین حافظ شیرازی حدود 700 سال پیش در شیراز زندگی می کرد و در همین شهر به خاک سپرده شد. "اینسکیپ" سپس با اشاره به این مصرع از شعر حافظ که می گوید: "ساقی به نور باده برافروز جام ما" نوشت: با وجود اینکه اشعار وی بیشتر جنبه عاشقانه دارد، مردم ایران با احترام از او یاد می کنند. 

خبرنگار ان پی آر همچنین نوشت: ما امروز به آرامگاه حافظ سری زدیم. مردم دستان خود را بر روی سنگ های حکاکی شده آرامگاه او می کشیدند. در این میان زنی با لباس سیاه با دو دست خود ستون آرامگاه حافظ را گرفته و چند دقیقه به همین حالت ایستاده بود. پس از مدتی به سمت او رفتیم و از وی پرسیدیم: اینجا چه میکنید؟

وی در پاسخ گفت: این واقعا یک حس قلبی است. شما باید با او ارتباط برقرار کنید تا متوجه احساس ما شوید. زمانی که دستانم روی آرامگاه حافظ بود داشتم با او حرف می زدم. من باید بشنوم حافظ به من چه می گوید.

وقتی از او پرسیدیم حافظ چه گفت، وی با خنده پاسخ داد: "عشق. فقط از عشق سخن گفت. هربار که به اینجا می آیم، یک اتفاق خاص برایم می افتد. حافظ برای من خیلی خاص است. خیلی عمیق است."

پس از آن "استیو اینسکیپ" به دو دوست که در گوشه ای از حیاط آرامگاه حافظ نشسته بودند، اشاره کرد. یکی از آنها کتاب حافظ را در دست داشت و هنگام خواندن غزلیات عاشقانه وی، اشک از چشمانش سرازیر می شد.

در فروشگاه این آرامگاه، قفسه ها با کتاب های شعر حافظ تزئین شده بود. یکی از تهیه کنندگان ان پی آر، یکی از کتاب های حافظ را برای نامزدش خریداری کرد. به نوشته ان پی آر، خوانندگان، معانی مختلفی از اشعار حافظ استنباط می کنند. برخی از آنها جنبه سیاسی به اشعار او می دهند.

ان پی آر در پایان به مردی که یک طوطی و فالهای حافظ را در دست داشت اشاره کرد و نوشت: زمانی که مردم پرسشی در خصوص آینده خود دارند، فال حافظ می گیرند. پس از نیت، این طوطی به دستور صاحب خود یکی از برگه های فال را بیرون می کشد.

ان پی آر: غزلیات حافظ پس از 700 سال همچنان قلبها را به تپش وا می دارد+ تصاویران پی آر: غزلیات حافظ پس از 700 سال همچنان قلبها را به تپش وا می دارد+ تصاویر
ان پی آر: غزلیات حافظ پس از 700 سال همچنان قلبها را به تپش وا می دارد+ تصاویر
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار