امیری به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

7 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس دهم تعیین تکلیف شدند

سخنگوی وزارت کشور گفت: 7 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای دهم تعیین تکلیف شدند.

حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین خبرها از فرآیند انتخابات گفت: 7 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس دهم که صلاحیتشان رد شده بود وضعیتشان تغییر کرد و به لیست داوطلبان مجلس شورای اسلامی اضافه شدند.

وی درباره آخرین وضعیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز تصریح کرد:‌ با انصراف 3 نفر از نامزدهای تأیید شده خبرگان رهبری، تعداد  161 نفر داوطلب خبرگان رهبری به 158 نفر رسید.

امیری درباره آخرین وضعیت 147 داوطلب مجلس شورای اسلامی که به روند تأیید صلاحیتشان به شورای نگهبان اعتراض داشتند نیز اظهار داشت: شورای نگهبان در حال حاضر در حال بررسی صلاحیت این افراد است.

وی افزود: این افراد در مراحل هیئت اجرایی و نظارت صلاحیتشان تأیید شده بود اما شورای نگهبان آنان را رد کرد که براساس قانون، شورای نگهبان تا 26 بهمن ماه فرصت بررسی این موضوع را دارد که ما امیدواریم هرچه زودتر وضعیتشان تعیین تکلیف شود.

سخنگوی وزارت کشور درباره دستور وزیر کشور به استاندار تهران برای پیگیری شکایت ستاد تبلیغاتی یکی از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: وزیر کشور همواره بر این امر تأکید داشته که وزارت کشور مسئول اجرای انتخابات و فراهم ساختن امنیت آن است و باید از حقوق همه داوطلبان دفاع کند.

امیری افزود: به اعتقاد رحمانی فضلی وزارت کشور باید از اجتماعات قانونی حمایت کند و هیچ اجتماع قانونی نباید به هیچ عنوان مورد تعرض قرار گیرد.

امیری با اشاره به جزئیات شکایت ستاد تبلیغاتی یکی از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری نیز تصریح کرد: گزارش واصل شده این بود که پوسترهای یکی از کاندیداهای خبرگان رهبری تخریب شده بود که وزیر کشور به استاندار دستور اکید داد که این موضوع را پیگیری کند. 

 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.