پس از لغو تحریم‌ها علیه تهران؛

کره جنوبی خواهان افزایش همکاری‌های اقتصادی با ایران است/کره نمی تواند بیش از این از بازار ایران دور بماند

کره جنوبی اعلام کرد که به تمامی شرکت‌ها و ارگان‌های ذی ربط در این کشور دستور داده شده تا فرصت‌های تجاری و افزایش همکاری‌های اقتصادی با ایران را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این وزارتخانه اعلام کرد که پس از لغو تحریم‌ها علیه تهران این کشور نمی تواند خود را بیش از این از بازار ایران دور نگه دارد.

آمار گمرک و وزارت تجارت این کشور نیز نشان می دهد که ارزش تبادلات تجاری کره با ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی بالغ بر 6 میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

در همین حال "وو تائه هی" معاون وزارت تجارت کره در دیدار با شماری از دست اندرکاران امور تجاری و اقتصادی این کشور به آنان گفت که فرصت‌های تجاری را در ایران پیدا کنند.

وی افزود: تحریم‌ها علیه ایران لغو شده است و اکنون باید به دنبال همکاری‌های گسترده تر با تهران و یافتن راهکارهای گسترش مناسبات اقتصادی با ایران بود.

وی که در همایش فرصت‌های تجاری در ایران در سئول سخن می گفت، آورده است پس از آنکه قدرت‌های بزرگ تحریم‌ها علیه ایران را برداشتند، کره به شدت مشتاق به حضور در این بازار بزرگ شده است.

در این گردهمایی، تجار کره ای از وزارت تجارت این کشور خواستند یک صندوق ویژه حمایت صادراتی برای صادرات کالاهایی چون قطعات خودرو و تلفن‌های همراه به ایران در نظر بگیرد.

این وزارتخانه افزوده است که پس از رایزنی با تجار کره ای به این نتیجه رسیده است که برنامه کامل تجارت با ایران و نیز نقشه راه این همکاری را ترسیم کرده و در اختیار آنان قرار دهد.

همزمان گزارش شده که وزارت خارجه کره جنوبی نیز با دعوت از شماری از صاحبان موسسات و بنگاه‌های تجاری در این کشور فرصت‌های تجارت در ایران را برای آنان تشریح کرده است.

کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می کوشد تا شرکت‌های خود را با طرح‌های زیربنایی ایران مرتبط سازد.

علاقه سئول به توسعه همکاری با تهران به حدی بالا است که وزارت دارایی این کشور اوایل اردیبهشت ماه جاری در بیانیه ای اعلام کرد که به منظور گسترش همکاری‌های اقتصادی و حضور بیشتر شرکت‌های کره ای در بازار ایران، تمامی محدودیت‌های تجارت خدمات با تهران را لغو می کند.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی و صاحبان شرکت‌های بزرگ کره جنوبی اعتقاد دارند، بهره گیری از فرصت‌های جدید ایجاد شده نه تنها زمینه های همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی را فراهم می سازد، بلکه افقی روشن را پیش روی همه کشورها در بازتعریف همکاری‌های جدید با ایران می گشاید.

این کشور حتی آشکار اعلام کرده است که قصد ندارد در حال حاضر و حتی بعد از توافق حاصل شده در پرونده هسته ای ایران، عقب تر از دیگر رقبا باشد و بازار کشورمان را از دست بدهد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۴
لازم نکرده کره و ژاپن دست به کار شن. اون موقعی که همه مارو تحریم کردن( هرچند که الانم هست منتها شکلش عوض شده) همین کشورهای به ظاهر دوست و شریک سنتی ایران!!!!! مارو پا به پای قدرتهای غربی تحریم کرده بودن. بعد از تحریم ها حالا که میتونیم با هرکشوری که مایلیم قرارداد ببندیم اینا ادعای دوستی و همکاری سنتی میکنن؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
استقبال میکنیم
به فرانسه که شرف دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۴
چرا گوگل پلی هنوز تحریم؟
آخرین اخبار