ایلام؛

فعال بودن ۶۵ درصد کل صنعت استان ایلام

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ایلام گفت: ۶۵ درصد کل صنعت استان فعال است و درصدد هستیم در آینده ای نزدیک مشکلات واحدهای صنعتی استان را مرتفع کنیم.

فعال بودن  ۶۵ درصد کل صنعت استان ایلامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ یارالله نصیری اظهار داشت: طرح های شاخص و در دست اجرای استان ایلام در سال های ۹۵ و ۹۶ به بهره برداری می رسند که بهره برداری از آنها موجب ارتقای خط تولید، ایجاد اشتغال و شکوفایی صنعت می شود.

وی با اشاره به اینکه  تعدادی از واحدهای تولیدی که سالهاست تعطیل شده اند در حال بازگشت به چرخه اقتصادی و شروع فعالیت هستند افزود:  در هفته های آینده  اخبار خوشحال کننده ای پیرامون واحدهای تعطیل احیاء شده به اطلاع مردم شریف استان رسانده می شود.

نصیری با اشاره به ذخائر بالای نفت و گاز در مناطق جنوب و جنوب غربی استان ایلام افزود: 
با توجه به وجود این ذخائر در استان، در افق ۱۴۰۴ افزوده شدن محصولات تولیدی وابسته به این بخش به سبد کالاهای صادراتی استان دور از دسترس نخواهد بود.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ایلام افزود: در حال حاضر استان ایلام به واسطه مرز مهران از موقعیت بسیار خوبی به منظور ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی برخورداراست چرا که زمینه صادرات کالاها فراهم است.

نصیری با اشاره به اینکه  استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است گفت:  سالانه بین ۸.۵ تا ۱۰ میلیون تن ماده معدنی در این استان  برداشت می شود. 

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.