تقویم روزانه فوتبال؛

هدیه 14 فوریه ژنرال به پرسپولیس+فیلم

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات در دنیای فوتبال که در تاریخ 25 بهمن (14 فوریه) رخ داده است، اختصاص دارد.

هدیه ژنرال به پرسپولیس در 14 فوریهبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در تاریخ فوتبال در چنین روزی رخ داده است، می‌پردازیم.

**پنجمن مساوی متوالی در دربی با قضاوت داور ایرانی 25 بهمن 1387

دربی شماره 66 سرخابی‌ها برگزار شد که برای پنجمین بار متوالی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

در نیمه اول مسابقه یک بازی کسل کننده را از دو تیم شاهد بودیم ولی در نیمه دوم شاگردان وینگادا هجومی‌تر بازی را آغاز کردند ولی این استقلال بود که روی یک ضد حمله از سوی آرش برهانی و شوت دقیق مجتبی جباری در دقیقه 56 به گل رسید.
در ادامه حملات پرسپولیسی‌ها روی دروازه استقلال بیشتر شد ولی نتوانستند از موقعیت‌ها استفاده کنند.
در نهایت تعویض امیر قلعه نویی به داد پرسپولیسی‌ها رسید. قلعه نویی، علی علیزاده را در دقایق پایانی مسابقه به زمین فرستاد و او در وقت‌های تلف شده مسابقه، روی ارسال یک ضربه کرنر به روی دروازه استقلال، توپ را با دست لمس کرد و پنالتی داد.

ضربه پنالتی را مازیار زارع در دقیقه 93 به گل تبدیل کرد تا این مسابقه هم مثل چهار مسابقه قبلی یک بر یک به پایان برسد.

داور این مسابقه محسن ترکی بود که پس از 14 سال قضاوت دربی بر عهده یک داور ایرانی بود.

**اولین جام قهرمانی تاریخ تراکتورسازی

25 بهمن 1392، تراکتور سازی به بزرگترین افتخار تاریخ فوتبال خود نائل شد و توانست قهرمان جام حذفی شود.

تراکتور دیدار فینال را برابر مس کرمان برگزار کرد و این مسابقه طبق قرعه در کرمان برگزار شد.

تراکتور سازی که هدایتش را تونی اولیویرا بر عهده داشت در دقیقه 52 مسابقه، توسط سعید دقیقی با همکاری کریم انصاری فرد به گل رسید و مسابقه را با همین نتیجه یک بر صفر پیروز شد و شاگردان لوکابوناچیچ نتوانستند در شهر خود،  جام حذفی را فتح کنند.

این قهرمانی، اولین قهرمانی تراکتور در تاریخ خود بود.

**خداحافظی رونالدو از فوتبال

14 فوریه 2011، رونالدو ستاره فوتبال برزیل از فوتبال خداحافظی کرد.

او که فوتبال خود را در سال 1993 از تیم کورو زیرو برزیل آغاز کرده بود پس از سالها بازی و درخشش در تیم‌های آیند هوون، بارسلونا، اینترمیلان، رئال مادرید و میلان، در سال 2009 به کشورش و تیم کورینتیانس بازگشت و پس از دو سال در حالی که مصدومیت‌های پیاپی و اضافه وزن امان او را بریده بود تصمیم گرفت تا خود را باز نشسته کند.

رونالدو در طول دوران بازی خود، افتخارات فراوانی را به دست آورد و به جز میلان در بقیه تیم‌های باشگاهی‌اش توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد.

او 2 بار همراه با برزیل در سال های 1994 و 2002 قهرمان جام جهانی شد و در سال 2002 آقای گل جام جهانی نیز شد.

او در جام جهانی 2006، پانزدهمین گل خود را در جامهای جهانی به ثمر رساند و بهترین گلزن تاریخ جام جهانی شد. البته کلوزه در جام جهانی 2014 رکورد او را شکست.

وی دو بار توپ طلای اروپا را برنده شد و سه بار بهترین بازیکن سال جهان شد و چندین افتخار فردی دیگر زا جمله کفش طلا و... را به دست آورد.
98 بازی ملی و 62 گل نیز در کارنامه وی دیده می‌شود.

**پیروزی آرسنال بدون هیچ بازیکن بریتانیایی

14 فوریه 2005، آرسنال در مسابقه با کریستال پالاس، برای اولین بار در تاریخ خود از هیچ بازیکن بریتانیایی استفاده نکرد و همه بازیکنانی که به میدان رفتند خارجی بودند.

آرسنال که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی میزبان تیم تازه لیگ برتری شده کریستال پالاس بود، در ترکیب خود بازیکنانی از هشت کشور  مختلف جهان داشت اما حتی یکی از بریتانیا هم نبود.

بیشتر بازیکنان آرسنال را فرانسوی‌ها تشکیل می‌دادند که شش بازیکن از این کشور در ترکیب آرسنال حضور داشتند. (تیری آنری، پاتریک ویرا، رابرت پیرس، گائل کلیچی، پاسکال سیگان و متیو فلامینی) پس از فرانسه اسپانیا سه بازیکن را داشت (آنتونیو ریس، سسک فابرگاس و مانوئل آلمونیا) و سپس  هلند با دو بازیکن (برکمپ و فن پرسی) از آلمان (لمن)، کامرون (لورن)، ساحل عاج (کولو توره)، برزیل (ادو) و سوئیس (سندروس).

آن مسابقه را توپچی‌ها با گل های آنری (2بار)، برکمپ، ریس و ویرا با نتیجه پنج بر یک پیروز شدند.

**رکورد شکنی کویت در گلزنی

14 فوریه 2000، کویت با نتیجه 20 بر صفر بوتان را شکست داد و رکورد پر گل ترین پیروزی در بازیهای ملی را شکست داد.

کویت در اولین مسابقه از مقدماتی جام ملت‌های آسیا با نتیجه 6 بر یک ترکمنستان را شکست داده بود و بوتان که تازه در همان سال عضو فیفا شده بود، در اولین مسابقه خود، سه بر صفر از نپال باخته بود.

کویت با پیروزی 20 بر صفر توانست رکورد بهترین پیروزی تاریخ ملی را به دست بیاورد. رکورد قبلی مربوط به سه هفته قبل بود که چین 19 بر صفر گوام را شکست داده بود. اما رکورد کویت نیز در سال 2001 شکسته شد و استرالیا 22 بر صفر تونگا را شکست داد.

**اولین شکست فصل بارسلونا

14 فوریه 2010، اتلتیکو مادرید موفق شد در لالیگا، بارسلونا را شکست دهد کاری که در آن فصل هیچ تیم دیگری نتواسته بود انجام دهد و اولین شکست فصل بارسلونا محسوب می شد.

قبل از مسابقه کمتر کسی پیدا می‌شد که بتواند این نتیجه را پیش بینی کند زیرا بارسلونا بدون شکست در صدر جدول بود ولی اتلتیکو مادرید در رتبه 13 بود و فقط شش امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشت.

دیدار رفت دو تیم در نیوکمپ با نتیجه پنج بر دو به سود بارسلونا به پایان رسید اما در دیدار برگشت در مادرید، دیگو فورلان در دقیقه هشت، اتلتیکو را پیش انداخت، 15 دقیقه بعد، سیامو سابروزا نتیجه را دو بر صفر کرد. در دقیقه 27 ابراهیموویچ برای بارسا گلزنی کرد و نتیجه دو بر یک شد.
در ادامه بارسلونا فشار خود را بیشتر کرد و حملات متعددی روی دروازه اتلتیکو ایجاد کرد ولی داوید دخیا دروازه بان جوان اتلتیکو، با درخشش خود، مانع گلزنی بارسلونا شد و مسابقه با همان نتیجه دو بر یک به پایان رسید. در پایان فصل بارسلونا قهرمان شد و اتلتیکو مادرید در جایگاه هشتم ایستاد.

**تولد کاوانی

14 فوریه 1987، ادینسون کاوانی، ستاره اروگوئه‌ای تیم پاری سن ژرمن، متولد شد.

کاوانی فوتبال خود را از تیم دانوبیو اروگوئه آغاز کرد و از سال 2005 به تیم اصلی راه یافت.

او پس از دو سال به ایتالیا و تیم پالرمو پیوست. کاوانی چهار فصل را در پالرمو گذراند و 34 گل در 109 مسابقه به ثمر رساند و سپس در سال 2010 به تیم ناپولی پیوست. کاوانی در تیم ناپولی درخشید و به عنوان یک مهاجم سریع، قدرتمند و فرصت طلب شناخته شد.

او در فصل 2011- 2012 همراه با ناپولی قهرمان جام حذفی ایتالیا شد و توانست محبوبیت زیادی رادر بین ناپولی‌ها به دست آورد. او در فصل 2013- 2012 سری ‌A ، 29گل به ثمر رساند و آقای گل شد.

او در طول سه فصلی که در ناپولی بود، 104 گل در 138 مسابقه به ثمر رساند و در سال 2013 با مبلغ 64 میلیون و 500 هزار یورو به پاری سن ژرمن پیوست و گرانترین بازیکن تاریخ لیگ فرانسه شد و هم اکنون سومین فصل حضورش را در پاری سن ژرمن می‌گذراند.

کاوانی تاکنون 72 بازی ملی در تیم ملی اوروگوئه انجام داده و 27 گل به ثمر رسانده است.

**تولد دی ماریا

14 فوریه 1988، آنخل دی ماریا، دیگر ستاره تیم پاری سن ژرمن و تیم ملی آرژانتین متولد شد.
دی ماریا فوتبال خود را از تیم روزاریو سنترال آغاز کرد و در سال 2007 به اروپا و تیم بنفیکا پیوست. او در بنفیکا یک بار قهرمان لیگ پرتغال شد و سپس در سال 2010 به رئال مادرید پیوست. او در رئال مادرید درخشش قابل توجهی داشت و در 191 مسابقه، 36 گل در مجموع برای رئال به ثمر رساند. او در فصل 2014- 2013 همراه با رئال قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در فصل 2012- 2011 قهرمان دالیگا شد.

او در سال 2014 با مبلغ 59 میلیون و 700 هزار پوند به منچستر یونایتد پیوست و تبدیل به گرانترین بازیکن در تاریخ لیگ برتر انگلیس شد.

البته دی ماریا نتوانست در منچستر یونایتد بدرخشد و پس از یک فصل از این تیم جدا شد و با مبلغ 44 میلیون پوند به پاری سن ژرمن پیوست.

دی ماریا تاکنون 66 مسابقه برای تیم ملی آرژانتین انجام داده و 15 گل به ثمر رسانده است.

گزارش از مسیح درخشنده


انتهای پیام/

 

برچسب ها: فوتبال ، تقویم ، آرسنال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار