قزوین؛

اختصاص بیش از یک‌هزار صندوق رأی در قزوین

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین از تخصیص بیش از یک‌هزار صندوق رأی در استان خبر داد.

به گزارش حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی قابل رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با بیان اینکه کارت‌های هیئت‌های بازرسی در حال صدور است، گفت:  استانداری و فرمانداری‌ها در حال انجام اقداماتی از جمله چینش نیروها در محل‌های شناسایی شده أ‌خذ رأی هستند.

حجت‌الاسلام  قابل گفت: اسامی کاندیداهای خبرگان رهبری تأیید شده در استان قزوین که سه نفر بودند به فرمانداری قزوین اعلام شد.

وی افزود: داوطلبان مجلس خبرگان رهبری پس تأیید به مدت 48 ساعت فرصت داشتند تا نسبت به جابه‌جایی حوزه‌های انتخابی خود اقدام کنند که این فرصت روز گذشته به پایان رسید.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین اضافه کرد: همچنین به مدت 72 ساعت نیز زمان برای داوطلبانی که قصد انصراف دارند مشخص شده است که این فرصت امروز به پایان می‌رسد.

قابل با اشاره فرصت تعیین شده برای داوطلبان مجلس شورای اسلامی به منظور تغییر حوزه‌های انتخابی تصریح کرد: داوطلبان مجلس شورای اسلامی که طالب تغییر حوزه‌های انتخابی خود هستند باید 15 روز قبل از زمان أخذ رأی درخواست خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: در مرحله گذشته تأیید و رد صلاحیت‌های داوطلبان مجلس شورای اسلامی در استان قزوین، 83 نفر تأیید شدند و مرحله نهایی تأیید این داوطلبان در تاریخ 27 بهمن‌ماه جاری صورت می‌گیرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی در روزنامه‌ها و فضای مجازی مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: تخلفاتی که در حال حاضر از سوی داوطلبان انتخاباتی صورت می‌گیرد در مقایسه با روزهای قبل کاهش یافته است، اما گاهی موارد تخلفاتی در روزنامه‌ها و فضاهای مجازی مشاهده می‌شود که با تذکر برطرف شده است.

قابل با بیان اینکه بعضی از داوطلبان انتخاباتی از حدود لازم تجاوز کردند، تصریح کرد: از تمام داوطلبان انتخاباتی تقاضا می‌شود تا نسبت به رعایت قانون ملزم باشند، چراکه این داوطلبان برای اجرای قانون گام برداشته‌اند لذا می‌طلبد که در وهله نخست خود عامل و مجری قانون باشند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.