اصفهان؛

كارگاه فهم هندسه درعمل در دانشگاه كاشان برگزار شد

كارگاه آموزشي و عملي «ساخت رسمي‌بندي، فهم هندسه درعمل» به مدت سه روز به همت گروه معماري دانشگاه كاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدرس اين كارگاه آموزشي در گفتگو با خبرنگاران گفت : اين كارگاه توسط دانشجويان فارغ‌التحصيل ارشد معماريو فناوري معماري دانشگاه كاشان برگزارشد که دانشجویان در چهار گروه 5،8 و 9 نفره شركت کردند و يك نمونه رسمي هشت با روش بنايي و كاملا به شيوه معماري سنتي به مدت سه روز ساختند.
مريم شكيبا،هدف از برگزاري اين كارگاه را ايجاد زمينه اي براي سبك تجربه در كار گروهي از طريق آشنايي با هندسه عملي و فهم كاربرد آن در معماري سنتي ايران ذكر كرد و افزود: در اين كارگاه ساخت رسمي‌بندي به شيوۀ بنايي و معماري سنتي با مصالح گچ و آجر براي دانشجويان ارائه شد.
وي با اشاره به اينكه اين كارگاه در دو بخش تئوري و عملي ارائه شد اظهار داشت: در بخش تئوري با بررسي هندسه يك نمونه رسمي هشت،شيوه كار معمار گذشته در ترسيم به وسيله ميخ و ريسمان براي تعيين ابعاد و اندازه ها و ترسيم رسمي بندي آموزش داده شد.
شكيبادانشجوي كارشناسي ارشد معماري دانشگاه كاشان خاطر نشان كرد: در بخش عملي كارگاه نيز ساخت رسمي بندي به شيوه بنايي و معماري سنتي با مصالح گچ و ابزار كار آن ارائه شد.
شایان ذکر است در پایان همایش با حضور استادان معماري سنتي كاشان،از گروه برتر با اهداء جوايز تقدير شد.




انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار