از بازی در «هما کی میاد؟» تا نقطه عطف بازیگری نادر فلاح

نادر فلاح کار کردن با فیلمسازان اول را دوست دارد و نقطه عطف بازیگری‌اش را نقش‌آفرینی در یکی از این فیلم‌ها می‌داند.

نادر فلاح بازیگر تلویزیون و سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص علت همکاری مداوم با کارگردان‌های فیلم اولی‌ گفت: من از سال‌های قبل تا به امروز علاقه فراوانی در خصوص همکاری با کارگردان‌های جوان فیلم اولی دارم. آن‌ها فیلمسازان خوبی هستند. همانطور که قبل از فیلم‌هایی که امسال بازی کردم، «چند متر مکعب عشق» جمشید محمودی این موضوع را ثابت کردند.

وی افزود: فیلمسازان بزرگ امروز ما زمانی فیلم اول خود را ساختند و این مسیر عادی و طبیعی است. فقط یک سویه نگاه کردن به آن‌ها حرفه‌ای نیست. از طرفی باید توجه داشت اگر در جشنواره یک بخش مجزا را به عنوان نگاه نو در نظر گرفتند، دلیل بر این نمی‌شود که سطح این فیلمسازان پایین‌تر از بخش سودای سیمرغ است. بلکه همه آنها کار بلد هستند و فیلمنامه‌های خوبی دارند و غیر از من بسیاری از بازیگران با آن‌ها کار می‌کنند و لذت می‌برند.

این بازیگر با بیان این مطلب که اگر فیلم «خماری» در بخش سودای سیمرغ حضور داشت، احتمال کاندید شدن برای دریافت سیمرغ بلورین را داشت، گفت: اگر فیلم «خماری» در بخش سودای سیمرغ حضور داشت، احتمال کاندیدا شدن را داشتم؛ چون نقش برادر دوقلوی همسان یعنی دو کاراکتر شبیه به هم اما متفاوت را ایفا می‌کنم.

فلاح در مورد نقطه عطف دنیای هنری به خصوص بازیگریش بیان کرد: اگر فیلم «چند کیلو خرما برای تدفین» اکران و دیده می‌شد، شاید وضعیت من اینقدر عقب نمی‌افتاد. سال‌ها طول کشید «چند متر مکعب عشق» را بازی کردم. در این فیلم جایزه خانه سینما را گرفتم و در پی آن رویکرد کارگردان‌ها نسبت به من تغییر کرد.

فلاح درباره ویژگی فیلم‌های «گیتا»، «خماری»، «لانتوری» و «اژدها وارد می‌شود» که در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده عنوان کرد: ویژگی مشترک همه آن‌ها، فیلمنامه و نقش‌های خوبی بود که من دوست داشتم. «اژدها وارد می‌شود» در قصه نوع متفاوتی از داستان خطی را روایت می‌کند و لحظات خاصی را رقم می‌زند. از آن فیلم‌هایی است که نمی‌توان تعریف کرد و باید دید در این فیلم شاهد لحظات سورئال نیز هستیم. «لانتوری» ساختاری متفاوت و نگاهی نقادانه دارد. پشت «گیتا» و «خماری»  نیز کارگردان‌های اول خوش ذوقی قرار دارند که فیلمی خوب را ساختند.

فلاح در مورد آخرین فعالیت خود اظهار داشت: در فیلم «هما کی میاد؟» محسن دامادی، نقش مربی فوتبال را بازی کردم که در خانه او یکسری اتفاقات رخ می‌دهد. البته این فیلم از آن دسته فیلم‌هایی نیست که در زمین فوتبال می‌گذرد و در حال حاضر در مرحله تدوین است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.