گزارش/

بحران‌های منطقه، ابزار تقلیل محوریت "آزادی قدس"

رئیس‎مجلس در دیدار با جمعی از اعضای گروه‌های فلسطینی، دفاع از فلسطین را یک وظیفه شرعی عنوان کرد.

به‌گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از اعضای گروه‌های فلسطینی (شنبه24 بهمن‌ماه) با بیان اصل مهم دفاع جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین به‌عنوان یک وظیفه دینی، بر لزوم اتحاد کشورهای اسلامی درراستای حمایت از قبله نخست مسلمانان تاکید کرد.



ریاست قوه مقننه در این دیدار ضمن بازخوانی شرایط نابسامان منطقه، به بیان محورهای مهمی از شرایط روز کشور فلسطین پرداخت.

*نگاهی گذرا بر قدمت رنج قبله نخستین اسلام




بی‌تردید مسئله‌ای که همواره و از دیرباز در راس دغدغه‌های جهان اسلام قرار داشته و به‌گونه‌ای غیرقابل انکار، مرز رویارویی ملل مسلمان با جبهه الحاد جهانی یا همان "صهیونیسم" بوده ؛ قصه پرغصه سرزمینی است که در جغرافیای غربی منطقه غرب‌آسیا مابین دریای مدیترانه و کرانه‌های رود اردن با قامتی ایستاده، مقاومت پولادعزم ملت مسلمانش را نظاره می‌کند.
کشوری با نام "فلسطین" که در قلب خود، قبله آغازین عبادات دین‌مبین پیامبر خاتم را با قاموس مقدسی به‌نام "بیت المقدس" جای داده است، اما اجماع باورهای شرک‌محور در دنیا با سلاح زور و‌ظلم، تاسیس توده نامشروعی را  در قالب «رژیم‌صهیونیستی» کلید زدند که ریختن خون ملت بی‌گناه و مظلوم دیار "قدس" را عامل بقای حاکمیت پلید خود قرار داد.



رژیمی صهیونیستی که از ابتدای سردرآوردنش از تفکر نامشروع حیله انگلیس، با سناریوی جعلی، بی‌هویت و نشات گرفته از تحریفات توراتی "نیل تا فرات"، با هدف پوشاندن جامه هویت واقعی بر بزرگترین دروغ قرن و در حالی‌که مسلمانان سرزمین قدس با دیگر اقلیت‌ها در صلح‌و‌صفا ادامه حیات می‌دادند، به‌ناگاه ملت‌های اسلامی سرتاسر دنیا را با غده‌ای بدخیم و حاکمیتی خودخوانده به‌نام «اسرائیل» رودررو کرد.

  
*مطرح کردن «فلسطین» به‌عنوان مسئله اول جهان‌اسلام، بنای ماندگار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی‌ایران



بحران دست‌اندازی افراطیان قوم یهود به ارض مقدس فلسطین با عَلَم کردن پرچمی با دو مثلث دژخیمی، در ابتدا آن‌چنان که باید و شاید در تفکر ملت‌های اسلامی به‌عنوان معضل روز جهان اسلام مطرح نبود.
شاید برجسته‌ترین تفکریک مسلمان از نقش تجاوز صهیونیست‌های تطمیعی انگلیس به فلسطین تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، به چالشی در حول‌و‌حدود غصب زمین‌های کشاورزی مردم این کشور توسط سرمایه‌داران یهودی و جنگ شش روزه اعراب با اسرائیل منتهی می‌شد؛ تفکری که تازه آن نیز با مجاهدت‌های مبارزان خط‌ مقدم جهادی از قبیل شهید "فتحی‌شقاقی" به خطی از انشعابات فکری مسلمانان پیرامون بیت‌المقدس مبدل گشته بود.


با ظهور انقلاب‌اسلامی ایران در قلب منطقه غرب‌آسیا به رهبری حضرت امام‌خمینی(ره) و تاکیدات فراوان ایشان بر صدرنشین بودن مسئله فلسطین در میان تمامی مسائل مهم و روز مسلمین و ضرورت جهاد تا آزادی قبله اول مسلمانان ولزوم مقابله همه‌جانبه امت اسلام با رژیم صهیونیستی، موضوع فلسطین به مهم‌ترین چالش و دغدغه عالَم اسلام مبدل گشت؛ دغدغه‌ای که با پرده‌برداری بنیان‌گذار کبیر انقلاب از بازیگردانی آمریکا در جنایات این رژیم و نام‌گذاری تاریخی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان "روز جهانی قدس"، فلسطین و حمایت از ملت مظلوم آن در راس تمامی باورهای سیاسی و اعتقادی روز مسلمانان جهان موضوعیت یافت.

امر عظیمی که با هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه ای (مدظله العالی) پس از امام راحل، اهمیتی فوق‌العاده و لحظه‌به‌لحظه یافت و سخنان امام درخصوص «نابودی اسرائیل با سطل‌آب مسلمانان» و ضرورت خیزش امت اسلام برای نابودی صهیونیسم، مفهومی عینی‌تر و ملموس‌تر پیدا کرد، به‌گونه‌ای که قدرت پوشالی این رژیم‌غاصب با مقاومت‌ جنبش‌های اسلامی در فلسطین و لبنان، در محدوده‌زمانی 22 و 33 روز فروریخت و به‌خاک رسوایی و ذلت نشست.

*نظر راسخ و روشن رهبرانقلاب در موضوع حمایت از فلسطین




رئیس مجلس در دیدار خود با جمعی از اعضای گروه‌های فلسطینی در اشاره به لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین گفت: مسئله دفاع از فلسطین یک موضوع محوری در ایران است و در این رابطه تمام احزاب و گروه‌ها در جمهوری اسلامی هم نظر هستند. از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب نیز در موضوع حمایت از ملت فلسطین یک نظر راسخ و روشن دارند.

در حقیقت راهکارسیاسی و ایدئولوژیکی ثابت جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از گروه‌های جهاد اسلامی در فلسطین که بر اساس نظرات و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب پیرامون آزادی قدس شریف و مقابله فکری و عملی با ماهیت و اقدامات رژیم اشغال‌گر قدس، تعریف شده است، خود بزرگترین عامل وحدت کلمه ملت اسلامی و حتی آزادی‌خواهان سراسردنیا در حمایت از نهضت آزادی قدس و مبارزه با اسرائیل غاصب محسوب می‌شود.

 
* توطئه‌های صورت گرفته در منطقه، اذهان را از موضوع فلسطین منحرف کرده است
به‌روشنی می‌توان فهمید که یکی از جنبه‌های مهم صهیونیسم جهانی به کارگردانی و طرح‌ریزی غرب، آمریکا و رژیم‌صهیونیستی از تشنج‌آفرینی و برافروختن درگیری و جنگ در کشورهای منطقه از قبیل سوریه و عراق، منحرف کردن اذهان عموم جهان و به‌ویژه مسلمانان از مسئله فلسطین است.



درواقع دشمنان محورمقاومت در منطقه علاوه بر این‌که به اعمال تسلط بر نقاط استراتژیک غرب‌آسیا می‌اندیشند در این تلاش‌اند که مقوله "فلسطین" را از جایگاه محوریت آن برای جهان اسلام بیندازند و با تبدیل مسئله آزادی قدس‌شریف به موضوع دست‌چندمی در سیاست‌های راهبردی، عملا حیات خلوت فکری و عملیاتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و عرصه‌ای برای تاخت‌و‌تاز صهیونیسم جهت دست‌یابی به اهداف شومش در بیت‌المقدس فراهم آورند. 



درهمین رابطه لاریجانی خاطرنشان کرد:  متاسفانه هم اکنون اقدامات و توطئه‌های صورت گرفته در منطقه اذهان را از موضوع فلسطین منحرف کرده است. البته بسیاری از این مسائل قابل پیشگیری بود،اما برخی کشورهای غربی مانند آمریکا و برخی کشورهای منطقه‌ مانع از حل این مسئله شدند.

وی افزود: در این شرایط متاسفانه برخی کشورها پشت موضوع اختلاف شیعه و سنی سنگر گرفته‌اند اما این مسئله یک موضوع استعماری بوده و دشمن بنا دارد که با استفاده از آن میان امت اسلامی اختلاف بیندازد.
ریاست قوه مقننه بیان داشت: مسئله ایران در حمایت از کشورهای مسلمان، موضوع شیعه و سنی نیست؛ کما اینکه ایران در 37 سال اخیر از ملت فلسطین حمایت کرده است، از این رو این مسئله قابل توجه است که مسلمانان شیعه و سنی در اصول و در فروع ضروری، یکسان و مشترک هستند.

درواقع مهم‌ترین عامل همگرایی حمایت از ملت مظلوم فلسطین و نیز مقابله با اقدامات رژیم جعلی اسرائیل، اعمال وحدت راهبردی ایران در حمایت از قدس و پرهیز از مذهب‌گرایی در مقوله آزادی فلسطین است.

*ایران قطعا بزرگترین حامی ملت فلسطین است




در این دیدار رئیس هیات فلسطینی با تقدیر و تشکر از موضع گیری و اقدام‌های مقامات و ملت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین گفت: قطعا ایران بزرگ‌ترین حامی ملت فلسطین بوده و در 37 سال اخیر از آرمان فلسطین حمایت کرده است.
وی ادامه داد: درچند سال اخیر با بروز بحران‌های منطقه‌ای به ویژه مسئله تروریسم، تلاش‌های بسیاری برای از میان بردن مسئله فلسطین صورت گرفته، اما پایداری محور مقاومت در سوریه، لبنان و ایران موجب شده که دشمنان به اهداف خود نرسند.



باید توجه داشت که کشورهای اسلامی علاوه بر حضور درجبهه‌های نبرد علیه جریان‌های تکفیری- تروریستی، باید مسئله فلسطین و مبارزه تا آزادی کامل بیت‌المقدس را نیز در سرلوحه آرمان‌های خود قرار دهند تا نقشه دشمنان اسلام به پیش‌تازی آمریکا و رژیم صهیونیستی خنثی شده و نتواند با ایفای نقش در بحران‌های دیگرمنطقه‌، آرمان آزادی قبله نخست مسلمین را از اهمیت و رونق مبارزاتی بیندازد.
 
گزارش از: وحید امیدی‌موحد
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار