رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز عنوان کرد:

کمبود 2 هزار پرستار در آذربایجان شرقی

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز گفت:در حال حاضر 2 هزار پرستار کمبود داریم اما برای استخدام پرستاران جدید منابع مالی در نظر گرفته نشده و باید چارتهای تشکیلاتی جدیدی تعریف کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از تبریز؛ صفری در مراسم گرامیداشت روز پرستار در تبریز، عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی صدها ساعت برای تدوین قانون مربوط به تعرفه‌گذاری پرستاری زمان گذاشته‌اند اما امروز با وجود گذشت 9 سال از این قانون هنوز اجرایی نشده است.

وی اظهار داشت: اعتبارات کلانی برای اجرای طرح تحول سلامت هزینه شده و بهترین کار در زمینه خدمات درمانی بود اما پرستاران خواهان اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری پرستاران در اسرع وقت هستیم.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تبریز بیان کرد: طرح ارتقا و بهره‌وری پرستاری به خوبی رعایت نمی‌شود و با موضوعاتی چون اضافه کاری این قانون دور زده می‌شود.

صفری خواستار برخورد با مراکز درمانی خصوصی متخلف شد و گفت: در برخی بیمارستان‌ها پرستاران به عنوان کارگر به کار گرفته می‌شود و حداقل حقوق کارگران به آنان داده می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی همکاران پرستار جرأت شکایت از مراکز درمانی خصوصی را ندارند و در این میان اگر حمایت‌های لازم صورت نگیرد شاهد تدوام مشکلات در میان جامعه پرستاری خواهیم بود.


انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار