تخت‌روانچی تشریح کرد؛

اهداف سفر ظریف به بروکسل

معاون وزیرخارجه اهداف سفر ظریف به بروکسل را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون وزیر خارجه ایران ضمن تشریح اهداف سفر ظریف به بلژیک اعلام کرد: وزیر خارجه کشورمان فردا و پس فردا در بروکسل ضمن دیدار با نخست‌وزیر و وزیر خارجه این کشور اروپایی با تعدادی از مقامات اتحادیه اروپا نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

مجید تخت‌روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه گفت: ظریف در جریان حضور در بروکسل با فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هم‌چنین رییس شورای اروپا و رییس پارلمان اروپا دیدار و رایزنی خواهد کرد.

معاون وزیرخارجه با بیان این که این سفر از دو جهت برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است خاطرنشان کرد: از یک جهت در جریان این سفر دیدارهایی بین وزیر خارجه و مقامات بلژیک صورت می‌گیرد. ما با بلژیک به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا دارای مراودات سیاسی و اقتصادی هستیم.

وی هم‌چنین بعد دوم اهمیت این سفر را رایزنی ظریف با مقامات اتحادیه اروپا عنوان کرد و گفت: هفته گذشته خانم اشمید، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران سفر کرد و اولین دور گفت‌وگوهای سیاسی ایران و اتحادیه اروپا در سطح بالا آغاز شد و ما شاهد فصل جدیدی در روابط ایران و اتحادیه اروپا هستیم. در جریان این گفت‌وگوها مسائل دوجانبه و مسائل منطقه‌یی بحث و گفت‌وگو خواهد شد و قرار است ان‌شاالله در اوایل سال آینده خانم موگرینی به تهران سفر کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تخت روانچی ، بروکسل ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار