حجت‌الاسلام سعیدی در نشست خبری:

سپاه هیچ دخالتی در روند انتخابات نداشته و نخواهد داشت/معادلات در سوریه به نفع "بشار اسد" است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: ورود نظامی عربستان به سوریه شعاری بیش نیست و تمام معادلات در این کشور به نفع اسد است.

سپاه هیچ دخالتی در روند انتخابات نداشته و نخواهد داشت/معادلات در سوریه به نفع
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: امروز در آستانه یکی از پرشکوه‌ترین حضورها در ارائه مردم‌سالاری دینی هستیم، نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است که در تقابل با نظام لیبرال دموکراسی قرار دارد، حضور گسترده مردم به عنوان پشتوانه‌ای محکم از حکومت دینی و ولایت فقیه در عرصه ملی، منطقه‌ای و جهانی است.

وی ادامه داد: مردم ما بنا دارند تا پس از حضور پرشکوه خود در 22 بهمن‌ماه حضوری دیگر را رقم بزنند. از آنجایی که در ادوار گذشته هجمه سنگینی از طرف رسانه‌ها و عناصر داخلی به سمت سپاه بوده است، ما باید بسیار حساب شده عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: آنچه که به عنوان خط مشی سپاه پاسداران بیان می‌شود، تنها از زبان فرمانده کل سپاه و نماینده ولی‌فقیه در این نهاد اعلام می‌شود. مرجع رسمی سپاه پاسداران روابط عمومی آن و سردار شریف است. هیچ‌کس نمی‌تواند از زبان سپاه اظهارنظری کند. اگر یک خبرگزاری یا فرماندهی حرفی می‌زند تنها دیدگاه و مواضع خود را بیان می‌کند که نباید به عنوان موضع رسمی سپاه تلقی شود. تنها آنچه که از زبان سخنگوی سپاه پاسداران بیان می‌شود، موضع رسمی سپاه پاسداران است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به رویکرد سپاه در انتخابات، اظهار داشت: سپاه پاسداران بارها اعلام کرده است که هیچ دخالتی در روند انتخابات نداشته و نخواهد داشت. در شان سپاه نیست که وارد مصادیق شود. وظیفه سپاه پاسداران در درجه اول روشنگری است.

وی ادامه داد: وظیفه ولایتمداران این است که جریانهای موافق، مخالف و بی‌طرف را به جامعه نشان دهند. در هر دوره‌ای از زمان ملاک و معیاری وجود دارد که معیار امروز ما ولایت فقیه است. یکی از مهمترین وظایف سپاه جریان‌شناسی است که این به معنای ورود به انتخابات نیست. معیار سپاه معیار امام خمینی و معیارهای رهبری است. در زمان پیامبر اسلام نیز به ایشان این تهمت‌ها را می‌زدند. در عصر ولی‌فقیه نیز معیار باید معیارهای ولایت فقیه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: ممکن است شورای نگهبان وظیفه تحقیقات را به بعضی از مقام‌ها بسپارد که در مورد نامزدهای انتخاباتی تحقیقاتی را انجام دهند و سپاه نیز می‌تواند یکی از این نهادها باشد. این موضوع نباید به عنوان دخالت سپاه در انتخابات قلمداد شود. همانطور که از نیروی انتظامی خواستار تحقیق هستند، از سپاه پاسداران هم در امر تحقیق کمک می‌خواهند.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به ثبت‌نام‌های زیاد نامزدها در این دوره، ادامه داد: ثبت‌نام‌های زیاد امسال می‌تواند هم از سر شور و شوق باشد و هم احساس مسئولیت. قانون ما در این زمینه ناقص است. قیف بزرگی برای انتخابات وجود دارد که ورودی آن بسیار باز است و خروجی آن بسیار تنگ. قانونگذاران ما باید در معیارهای فرآیند ورود در انتخابات تغییرات اساسی ایجاد کنند. این شیوه‌ ثبت‌نام‌ها کاملا اشتباه است و قانون باید فکری در این باره کند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: بخشی از توان شبکه‌های فارسی زبان تخریب سپاه پاسداران است، دلیل آن هم روشن است، سپاه نهادی است که در همه عرصه‌ها وجود دارد و در آن به موفقیت‌هایی هم رسیده است، امروز سپاه هدف حمله بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی می‌باشد. سپاه قرار نیست عرصه را بر بخش خصوصی تنگ کند، پروژه‌های عملیاتی سپاه پاسداران همگی ملی هستند که بخش خصوصی از پس انجام آنها برنخواهد آمد.

وی افزود: حضور مردم در انتخابات بسیار تاثیرگذار است. نماد مردمی بودن یک نظام میزان حضور مردم است. در واقع میزان حضور مردم پشتوانه‌ای برای یک نظام است. اگر دولت بخواهد برجام را با جدیت دنبال کند، نیاز به یک مجلس انقلابی دارد. تحقق خواسته‌های دولت و رهبری تشکیل یک مجلس انقلابی است که می‌تواند تضمین کننده انقلابی ماندن مردم باشد. آمریکا می‌خواهد از طریق مسئله هسته‌ای به عمق استراتژیک ما وارد شود که در اینجا هوش مردم بسیار کارساز است، مشارکت فعال و رای هدفمند می‌تواند مجلسی انقلابی را رقم بزند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به وضعیت سوریه اظهار داشت: صحنه نبرد در سوریه با جنگ تحمیلی بسیار متفاوت است. جنگ سوریه جنگی چریکی است، نیروهایی که در سوریه حضور دارند، نیروهای آموزش دیده و حرفه‌ای هستند. حضور روسیه و حضور فعال ایران و نیروهای مردمی در این جنگ معادلات غرب و تروریست‌ها را کاملا تغییر داد. مذاکرات اخیر هم نشان می‌دهد که آنها از ادامه نبرد به شدت نگران هستند. معادلات در سوریه به نفع بشار اسد است و در آینده کاملا به نفع سوریه و بشار اسد خواهد بود و آمریکایی‌ها نیز این موضوع را تائید می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران اعزام گسترده و متفرقه به سوریه ندارد، ورود نظامی عربستان به سوریه شعاری بیش نیست و بلوف است آنها اگر توان نظامی داشتند در باتلاق یمن گرفتار نمی‌شدند، یمنی که قرار بود یکماهه توسط عربستان اشغال شود، اکنون 11 ماه است که مقاومت کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: حضور ، نظامی ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار