از مقابله با تهدیدات سایبری تا تعامل با مدیریت بحران

سردار غلامرضا جلالی گفت: باید تهدیدات را به شکل تخصصی برآورد کنیم و با راهبردهای جدید به مقابله با آنها برویم.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در همایش پدافند غیرعامل گفت: باید تهدیدات را به شکل تخصصی برآورد کنیم و با راهبردهای جدید به مقابله با آنها برویم.

وی اظهار کرد: مصون سازی حوزه های مختلفی که امکان تهدید از سوی آنها وجود دارد از وظایف دستگاهها و نهادهای لشکری و کشوری است تهدیدات امروزی صرفاً دیگر نظامی نیست و می تواند بسیاری از حوزه‌های فرهنگی اقتصادی بیولوژیک زیستی و تهدید در حوزه مردم محور را نیز در بربگیرد که ضروری است تا مولفه های این تهدیدات را با ظرافت و دقت شناسایی کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه از دیگر تهدیدات پیش رو تهدید در حوزه سایبری است افزود: حوزه تهدیدی امروز بسیار گسترده است و باید به طور تخصصی این شاخص‌ها را احصاء کرد.

وی ادامه داد: ضرورت پیشرفت انقلاب و نظام درک صحیح و شناخت جامع مولفه‌های تهدیدزا در عرصه امنیت ملی است از منظر رهبر انقلاب رویکرد مقابله با نوع جدیدی از تهدیدات باید با تکیه بر دو عامل علمی فناورانه و مطالعه هدفمند و همچنین نگاه دفاعی و مقاومتی در تمام حوزه‌ها باشد تا نظام بتواند بدینوسیله ارکان خود را حفظ و مصون سازی کند.

سردار جلالی افزود: قطعا ترکیب عالمانه این عنصر مطالعه علمی با رویکرد دفاعی و مقاومتی می تواند گرایشهای تخصصی پدافند غیرعامل را در حوزه‌های مختلف برای ما روشن سازد و سیاستهای دفاعی ما را شفاف و موثرتر جلوه دهد.

وی گفت: استراتژی دشمن در هر حوزه تخصصی با استفاده از ادبیات علمی همان حوزه آنالیز کنیم و برداشت عالمانه کسب شده را به صورت الگوی مناسب درآورده و در اختیار دستگاههای زیربط جهت مصون سازی قرار دهیم.

سردار غلامرضا جلالی همچنین در حاشیه همایش پدافند غیرعامل و در جمع خبرنگاران گفت: با تدوین سیاست های کلی، پیش بینی شده و هم افزایی بین دو مجموعه سازمان پدافند غیرعامل و سازمان مدیریت بحران، هماهنگی خوبی در جهت بکارگیری نیروهای مسلح در حوادث و آنچه که دولت به آن نیازمند است، انجام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس این سیاست ها، به عنوان هماهنگ کننده نیروهای مسلح در کمک به سازمان مدیریت بحران معرفی شده ام.

سردار جلالی تصریح کرد: همچنین توانسته ایم به آنچه دولت در این بخش به آن نیازمند است، کمک کنیم و تاکنون نیز در مورد همه حوادث همچون زلزله کاملا جدی بوده ایم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: در برنامه های اجرایی تدوین شده، بصورت کاملا هماهنگ و تقسیم کار شده، با سازمان مدیریت بحران تعاملاتی داشته ایم.

سردار جلالی در پایان افزود: مسئولیت مواجهه با تمامی حوادث و تهدیداتی که منشا طبیعی دارند برعهده سازمان مدیریت بحران گذاشته شد و حوادثی که منشا آن دشمن است، مسئولیت آن را به سازمان پدافند غیرعامل برعهده دارد که در این حوزه با تمام توان تلاش می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.