لذت ادبی، دلیل اول مطالعه داستان کوتاه است

داستان کوتاه یک متن علمی محسوب نمی‌شود و قصد مطالعه آن در درجه اول کسب لذت ادبی است.

ناهیده هاشمی نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به علاقه بیشتر خود به داستان کلاسیک کوتاه نسبت به مدرن گفت: در داستان‌های کلاسیک کوتاه تم داستان و حوادث برای مدت کوتاهی که ارزش دارد اتفاق می‌افتد نه اینکه داستان تنها در چند جمله خلاصه شود. 

وی افزود: برخی داستان‌ها که در 10، 15 یا 30 صفحه نوشته می‌شود، مانند دانه‌های زنجیر به هم مرتبط هستند. این گونه ادبی یک متن علمی محسوب نمی‌شود و قصد مطالعه آن در درجه اول کسب لذت ادبی است. در کنار آن مطالبی انسانی در داستان‌های کوتاه وجود دارد که شما متوجه آن می‌شوید و از آن به بهترین شکل بهره می‌برید.

این نویسنده با اشاره به آنکه داستان‌های کوتاهی که در حد پیام تلگرام است، استعداد نویسنده را نشان نمی‌دهد بیان کرد: داستان‌های کوتاه در حد پیام تلگرامی لایه‌های مخفی مسائل را به خوبی نشان نمی‌دهد.

هاشمی ادامه داد: ملاک اصلی در خوب بودن یا نبودن یک اثر به کار بردن شیوه نگارش آن است که تا چه میزان تاثیرگذار باشد. گاهی اوقات اثری را می‌خوانید و هر زمان اسم آن اثر بیاید، به مطالعه مجدد آن علاقه‌مند می‌شوید و این مسئله در انتخاب یک داستان کوتاه اهمیت زیادی دارد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار