همدان؛

۱۴کتاب زندگینامه شهدای همدان منتشر می‌شود

معاونت فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه تدوین کتب شهدای دوران دفاع مقدس در همدان آغاز شده است، گفت: ۱۴ کتاب در مورد شهدای دوران دفاع مقدس به بسیج همدان ارسال شده است.

به گزارش ۱۴کتاب زندگینامه شهدای همدان منتشر می‌شودگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی بقایی ظهر امروز در آئین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری مدرسه عشق در سالن انصار همدان اظهار داشت: جشنواره «مدرسه عشق» از سال 91 در سطح کشور آغاز به کار کرد و اکنون فراگیرترین جشنواره بسیج در سطح کشور است که تعداد 60 هزار پایگاه مقاومت بسیج زیر پوشش آن قرار دراند.
 
بقایی بیان کرد: داوری این جشنواره در سال‎های گذشته در حوزه‌ها و نواحی مختلف در ابتدا به صورت شهرستانی و سپس استانی با ایجاد نمایشگاهی برگزار می‌شد و بهترین آثار در سطح کشور مورد بررسی قرار می‎گرفت، ضمن اینکه در سال 93 استان همدان با کسب 9 رتبه اول تا سوم رتبه پنجم را در سطح کشور دریافت کرد.
 
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: در زمینه کمیت و تعداد آثار پستی و اینترنتی نیز استان همدان رتبه دوم را در سطح کشور کسب کرده و حدود 900 اثر در موضوعات گرافیک، نقاشی، پویانمایی، خطاطی، عکاسی و نشریات بسیج داشته است.
 
بقایی با اشاره به ظرفیت استان در انتشار کتاب‌های دفاع مقدس اظهار داشت: کتابهایی چون دختر شینا نوشته بهناز ضرابی‎زاده و آب هرگز نمی‌میرد اثر سردار حمید حسام در جشنواره جایزه ادبی جلال رتبه اول را کسب کرده است.
 
وی بیان کرد: استان همدان قطب انیمیشن و پویانمایی در کشور است و امسال نخستین سالی بود که در جشنواره فیلم فجر بخش انیمیشن استان حائز رتبه نخست این بخش شد.
 
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: در حال حاضر تاکنون 190 نفر برای دوره‌های آموزشی پویانمایی در استان همدان ثبت‌ نام کرده‌اند که این افراد علاوه بر افراد علاقه‌مند، افراد آماتور و حرفه‌ای هستند که قرار است در بهار سال 95 کارگاه‌های آموزشی برای آنها تشکیل شود.
 
وی با اشاره به آغاز کار تدوین کتاب شهدا در استان همدان تصریح کرد: تاکنون 14 کتاب در خصوص شهدا برای چاپ به بسیج استان ارسال شده است، ضمن اینکه در مجموعه سپاه استان آمادگی آغاز کار شبکه‌سازی را داریم.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.