آثار جدی در فضای مجازی یافت نمی‌شود/ نسل ما، نسل كاغذ كاهی است

یك شاعر پیش‌كسوت معتقد است: در فضای مجازی آثار جدی یافت نمی‌شود و آثاری كه به جدیت برسند تبدیل به كتاب می‌شوند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ جواد محقق با بیان اینكه در فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی مجازی حضور ندارد، عنوان كرد: فضای مجازی فضای گسترده و وقت‌گیری است و از ابتدا كه این امكانات وارد كشورمان شد سعی كردم از آن پرهیز كنم.

این شاعر و منتقد ادبی كشورمان ادامه داد: آثار مكتوب بسیاری است كه باید فرصت داشته باشم تا آن‌ها را بخوانم و اگر وارد فضا و شبكه‌های اجتماعی مجازی شوم، زمان زیادی را از دست می‌دهم و دیگر وقتی برای مطالعه جدی نخواهم داشت؛ به همین دلیل هم ترجیح می‌دهم وقت خود را با كتاب پر كنم.

وی خاطرنشان كرد: معتقدم در فضای مجازی آثار جدی یافت نمی‌شود و آثاری كه به جدیت برسند تبدیل به كتاب می‌شوند و می‌توان از این طریق با این آثار آشنا شد. همچنین در فضای مجازی راست و دروغ خیلی مشخص نیست؛ چرا كه هر كس با هر رتبه و شانی می‌تواند به این فضا ورود كند، اثر خود را نشر دهد و هر مطلبی را به مخاطب منتقل كند.

محقق همچنین گفت: نسل ما، نسل كاغذ كاهی است و ترك كاغذ و خودكار و كتاب برایمان سخت است. حدود 15 سال پیش به ژاپن رفتم و تصور می‌كردم افراد میانسال در این كشور، در كار با اینترنت و رایانه خبره هستند، اما با كمال تعجب دیدم كه در بین معلم های آن‌ها هم این مشكل وجود دارد كه نمی توانند و نمی خواهند همپای دانش آموزان كار با كامپیوتر را فرابگیرند و مسئولانشان تلاش داشتند تا با برگزاری دوره های آموزشی، كار با كیبورد را به معلمان آموزش دهند.

وی با تاكید بر اینكه جدا شدن هر نسل از داشته‌هایش دشوار است، عنوان كرد: یادم می‌آید زمانی كه خودكار تازه وارد كشور شده بود، افراد مسن تر از ما كه با خودنویس كار می‌كردند، به ما طور دیگری نگاه می كردند و ما را مذمت می‌كردند.  البته من زمانی كه تازه رایانه به كشور آمده بود، دوره های كار با آن و كار با اینترنت را گذراندم و نمره قبولی هم گرفتم. اما از همان دوران به ذهنم رسید كه اگر به این حوزه ورود نكنم برایم بهتر است. نمی‌خواهم بگویم فاصله گرفتن از فضای مجازی كار درستی است، اما راهی است كه من برای خود انتخاب كرده‌ام.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار