سنندج؛

بازارسنندج، بازاری رنگین درکردستان

بازار های قدیمی در استان کردستان یکی اماکن گردشگر پذیر در استان کردستان است که گردشگران هم می توانند سوغاتی های این دیار را خریداری کنند و هم از دیدن بافت معماری لذت ببرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان ازسنندج،  بازار سنندج یکی از این اماکن دیدنی است که زمان ساخت آن به اواخر دوره صفویه بر می گردد.

این بازار در ابتدا به صورت مستطیلی و به هم پیوسته بود اما با توسعه شهر و ساخت راه های درون شهری اکنون به دو بخش جدا از هم با نام های "آصف" و "سنندجی" تقسیم شده است.

سقف راسته بازار قدیمی به صورت طاق و تویزه و طاق و گنبد و سقف حجره‌ها نیز به صورت طاق و تویزه ساخته شده است.

علوی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کردستان می گوید: بازار قدیمیِ شهر سنندج در سال ۱۳۷۵ توسط سازمان میراث فرهنگی با شماره ۱۷۷۵ در فهرست آثارملی ایران به ثبت رسید.

با وجود تغیراتی که در بازار ایجاد شده وهمچنین افزایش مراکز خرید، این بازار همچنان موقعیت وارزش خود را چه از نظر بافت تاریخی و چه از لحاظ تجاری حفظ کرده است و علاوه بر اینکه یکی از مراکز اصلی خرید مردم است هر ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می کند.

معتمدی یکی از بازاریان سنندجی می گوید: در این بازار انواع پارچه های رنگین ، گیوه های سیاه و سفید، انواع گیاهان سنتی و دارویی، گلیم، فرش، زیورآلات و همین طور انواع سوغاتی ها را می توان یافت.

ابراهیمی یکی از گردشگران اهوازی در این بازار می گوید: بازدید از بازار تاریخی سنندج حس نوستالژیک خاصی دارد و علاوه بر آن فروشندگانی خوش برخورد و با انصاف کالاهایی مرغوب را به مشتریان می دهند.

بازار قدیمی سنندج با برخورداری از بافت معماری زیبا و انواع کالاهای با کیفیت و سوغات متنوع می تواند یکی از مقاصد مناسب برای گردشگران باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.