بیزینِس اینسایدر: ایران هیچ تمایلی برای محدود کردن صادرات نفتی خود ندارد

بیزینِس اینسایدر نوشت: علی‌رغم ترفندهای عربستان، ایران برای کاهش صادرات نفت خود، چراغ سبزی به کشورهای منطقه نشان نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیزینِس اینسایدر در مطلبی نوشت: عربستان سعودی، روسیه، قطر و ونزوئلا، پیرو توافق اخیر خود تصمیم گرفتند که تولید نفت را در سطح ماه ژانویه حفظ کنند. هر چند این تصمیم، جذابیت چندانی برای اکثر تحلیلگران حوزه نفت نداشت.

البته به گفته این کشورها، اوضاع در مقایسه با روال پیشین تغییر چندانی نخواهد کرد، چون (1) در هر صورت، انتظارِ آن نمی‌رفت که حتی بدونِ اتخاذ این تصمیم، روسیه، قطر و ونزوئلا افزایشی در تولید نفت خود بدهند، و (2) ایران و عراق نقشی در این تصمیم ندارند.

اما به گفته هِلیما کرافت، از مسئولان بازار سرمایه‌گذاری آر.بی.سی و تیم او معتقدند که غیبت ایران و عراق در این تصمیم مشترک، حرف زیادی برای گفتن دارد. او در اظهارات خود گفت: «عربستان سعودی در این جلسه، در واقع توپ را به زمین رقبای اصلی خود یعنی ایران و عراق انداخت. 

او در ادامه گفت: «وقتی پای مدیریت روابط در میان کشورهای تولیدکننده نفت و دستیابی به منافع مشترک و غیررقابتی به میان می‌آید، عربستان ترجیح می‌دهد با ترفندهایی ماکیاولیایی در منطقه بازی کند.»

در پی لغو تحریم‌ها، در سال جاری ایران در صدد افزایش صادرات نفت خود است، به این امید که سطح صادرات را به قبل از شروع تحریم‌ها برساند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار