کرمان؛

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان ریگان

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان ریگان گفت :مرحله دوم مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان شهرستان ریگان با حضور 600 شرکت‌کننده از امروز صبح آغاز شد‌.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسن رستمی در حاشیه بر‌گزاری این مسابقات افزود: مرحله آموزشگاهی این مسابقات در رشته‌های قرائت‌ تحقیق‌، قرائت ترتیل، حفظ، احکام، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر، مداحی، اذان و انشاء نماز برگزار می‌شود‌.

وی بیان داشت: دانش‌آموزان ریگانی از امروز به مدت پنج روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و نفرات اول هر رشته و پایه به مرحله استانی این مسابقات راه می‌یابد‌.
رستمی با اشاره به اینکه کسانی که در راه قرآن و معارف اسلامی قدم بر می‌دارند به برکت قرآن و اهل‌بیت (ع) انسان‌های موفقی هستند از دانش‌آموزان خواست که با توجه به اهمیت صوت و لحن زیبا در جذب افراد به قرآن در فراگیری این هنر زیبا‌ی قرآنی تلاش کنند.

وی‌ با بیان اینکه هدایت دانش‌آموزان به حیات طیبه در تمام ابعاد فردی، اجتماعی و فرهنگی از سیاست‌ها و اهداف کلان آموزش و پرورش است، افزود: این مسابقات بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی و مذهبی دانش‌آموزان در راستای معارف حیات‌بخش انسان‌ساز قرآن، نماز و عترت است‌.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ریگان خطاب به داوران این مسابقات بر اجرای دقیق و اهمیت بر شمردن این مسابقات و انتخاب دانش‌آموزان بر‌تر تاکید کرد.

رستمی پرورش حس مذهبی و ایجاد رغبت و شوق بیشتر به معارف اسلامی، تقویت پرورش محاسن و مکارم اخلاقی دانش‌آموزان از طریق انس با معارف اسلامی، تشویق و ترغیب دانش‌آموزان مستعد به فراگیری آموزهای دینی و قرآنی و به کارگیری این آموزه‌‌ها در زندگی فردی و اجتماعی را از اهداف مسابقات نام برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسابقات ، قرآن ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار