نماینده داوری FIVB:

داوری ساحلی ایران نیاز به تقویت دارد/شاهد میزبانی بی‌نقص از ایران بودیم

نماینده داوری فدراسیون جهانی والیبال گفت: داوری والیبال ساحلی در ایران نیاز به تقویت دارد زیرا داوران ایران هنوز کم‌تجربه هستند.

«جیر دال» در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه برگزاری دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی تور جهانی والیبال گفت: سیستم امتیازدهی مسابقات برای نخستین بار در یک رویداد رسمی الکترونیکی شده است و این تجربه بسیار بزرگی در زمینه والیبال ساحلی در سطح جهان است. پیش از این مسابقات سیستم امتیازی کاغذی داشت اما حالا این شیوه بسیار مفید بوده است.

نماینده بین‌المللی فدراسیون جهانی والیبال درخصوص عملکرد داوران ایرانی گفت: داروان ایران تجربه کافی ندارند با این حال امتیاز خوبی از سوی ما گرفته‌اند زیرا قضاوت‌های با دقتی داشتند. در کل داوری‌ها بسیار خوب بوده است.

وی با بیان این مطلب که نخستین سفرش به ایران را تجربه می‌کند، ادامه داد: میزبانی ایران از مسابقات تور جهانی بی نقص و عالی بود. ایران باید از این زمین‌هایی که دارد استفاده کند و باید باز هم تیم‌های خارجی را به این کشور دعوت کند.

نماینده بلژیکی فدراسیون جهانی والیبال، درباره نادر انصاری، داور بین‌المللی والیبال ساحلی ایران، اظهار داشت: انصاری داور بسیار خوبی است اما نزدیک به سن بازنشستگی است. به اعتقاد من ایران اگر به دنبال پیشرفت در والیبال ساحلی است باید بتواند در زمینه داوری نیز به تقویت زیرساخت‌ها و تربیت داوران والیبال ساحلی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار