در دیدار با صالحی؛

نائب رئیس پارلمان مجارستان از تلاش های ایران در کمک به حل مشکلات منطقه ای قدردانی کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: ایران قبل از حل پرونده هسته ای نیز همکاری های خوبی با مجارستان داشته است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «یانوش لاتور سایی» روز جمعه در دیدار با «علی اکبر صالحی» با اشاره به موفقیت کشورمان در انجام مذاکرات هسته ای با گروه 1+5، گفت: باید به شما و تیم مذاکره کننده هسته ای ایران که مذاکرات را با موفقیت پشت سر گذاشتید، تبریک بگویم.

وی با اشاره به سفر ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان به ایران و امضای 10 توافقنامه همکاری های دو جانبه، افزود: انجام این سفر زمینه را برای گسترش همکاری های دوجانبه فراهم کرده است.

لاتورسایی ادامه داد: این توافقنامه ها چارچوب همکاری های ایران و مجارستان را تعیین کرده و طرفین باید با اجرایی کردن آنها باعث افزایش همکاری ها و نزدیک شدن دو ملت به یکدیگر شوند. 

نائب رئیس پارلمان مجارستان همچنین بر افزایش همکاری های فرهنگی، علمی و دانشگاهی میان دو کشور تاکید کرد. 

لاتورسایی همچنین با اشاره به سفر ماه گذشته نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به مجارستان ابراز امیدواری کرد که همکاری های دو پارلمان نیز بیش از پیش گسترش یافته و زمینه برای تبادل بیشتر هیات های پارلمانی فراهم شود. 

وی همچنین توضیحاتی را در خصوص مواضع کشورش در ارتباط با مهاجرانی که وارد اروپا می شوند، ارائه داد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات مجدد با آقای لاتورسایی افزایش ارتباطات پارلمانی و سیاسی میان دو کشور را باعث افزایش شناخت مقامات دو کشور دانسته و این امر را زمینه ساز افزایش همکاری های دوجانبه و چند جانبه ارزیابی کرد. 

علی اکبر صالحی با اشاره به جایگاه پارلمان های دو کشور در توسعه روابط دوجانبه گفت: بی شک شما یکی از پیشکسوتان افزایش همکاری های سیاسی و پارلمانی میان ایران و مجارستان محسوب می شوید. 

وی افزود: ایران قبل از حل پرونده هسته ای نیز همکاری های خوبی با مجارستان داشته و اکنون زمان آن است که این همکاری ها را گسترش دهیم. 

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در ادامه با اشاره به ظرفیت های دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و گردشگری خواهان بهره برداری از فرصت ایجاد شده میان دو کشور شد و ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن توافقنامه های امضا شده در جریان سفر نخست وزیر مجارستان به ایران روابط دو کشور بیش از پیش گسترش و توسعه یابد. 

صالحی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در ایران در هفته آینده، ابراز امیدواری کرد که پس از تشکیل مجلس جدید شورای اسلامی همکاری های دو پارلمان همچنان توسعه و گسترش یابد. 

صالحی در طی اقامت خود در مجارستان علاوه بر ملاقات با نائب رئیس پارلمان این کشور با وزیر امور خارجه و تجارت، معاون نخست وزیر مجارستان و همچنین معاون وزارت توسعه ملی این کشور در امور انرژی مجارستان دیدار و گفت و گو کرد. 

وی همچنین در آکادمی علوم مجارستان به ایراد سخنرانی پرداخت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار