«حرفه‌ای‌ها» در ایام نوروز به شبکه پنج می‌آیند

مسابقه «حرفه‌ای‌ها» در ایام تعطیلات نوروز از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

«حرفه‌ای‌ها» در ایام نوروز به شبکه پنج می‌آیندعلی هشامی تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی در خصوص تهیه و تولید برنامه نوروزی خود در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مسابقه «حرفه‌ای‌ها» برنامه‌ای است که در ایام تعطیلات نوروز از شبکه پنجم سیما پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: در بهمن امسال مسابقه‌ای با عنوان مسابقات ملی مهارت در سطح کشور برگزار شد. در این مسابقه رشته‌های مهارتی با هم به رقابت پرداختند. این رقابت‌ها زمینه‌ساز ساخت برنامه تلویزیونی به نام «حرفه‌ای‌ها» شد.

وی ادامه داد: در این برنامه تلویزیونی مسابقات عملی مهارت‌آفرینی و مسابقات علمی کارآفرینی به صورت توامان برای شبکه پنج تولید می‌شود. در واقع برگزیدگان در یک برنامه تلویزیونی به رقابت می‌پردازند. این برنامه در گروه اقتصاد و جامعه به مدیریت آقای خلجی است.

 هشامی اظهار داشت: مسابقه «حرفه‌ای‌ها» در 13 قسمت طراحی شده است که امیدوارم پخش آن از اول فروردین آغاز شود؛ اما تاکنون ساعت پخش آن در کنداکتور مشخص نشده است. به علاوه برنامه با حضور یک مجری اجرا می‌شود که هنوز به قطعیت نرسیده است. ما هم اکنون در حال ساخت دکور برنامه هستیم. طراحی دکور را داود بریمانی بر عهده دارد.

هشامی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در کشور با بحران بیکاری مواجه هستیم و همچنین با مد نظر قرار دادن سیاست مقاومتی، بهترین راه احراز شغل، کسب مهارت و کارآفرینی است؛ بر همین اساس با توجه به نیازهای جامعه باید بررسی کرد که در چه زمینه‌هایی نیاز به کسب مهارت فنی و حرفه‌ای لازم است.

وی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان این مسابقه برگزیدگان مسابقات ملی هستند که در سطح کشوری شرکت کرده و دارای مدال طلا هستند. به این ترتیب در هر برنامه دو گروه در رشته‌های مختلف به طور مثال رشته جوشکاری و گروه تاسیسات به مسابقات نظری گروهی می‌پردازند . البته مسابقات عملی را قبل از این برگزار کرده‌اند که در این برنامه در قالب پلی بک و فلش بک در استودیو نمایش داده می‌شود.

علی هشامی افزود: در هر برنامه سوالات تخصصی و اطلاعات عمومی هر رشته‌ای پرسیده می‌شود. در نهایت یک گروه فینالیست‌ می‌شود . یعنی ما در هر برنامه یک برنده داریم. در پایان دو گروه بر اساس امتیازاتی که دریافت می‌کنند، باقی می‌مانند. در برنامه پایانی این دو گروه با هم مسابقه می‌دهند. در واقع مسابقه فینال را برگزار می‌کنند که در انتها یک گروه برنده خواهد شد و جایزه را که وجه نقد است، دریافت می‌کند.

هشامی خاطرنشان کرد: یک مسابقه پیامکی هم وجود دارد که مخاطبان را درگیر می‌کند. بینندگان و مخاطبان در این مسابقه به شرکت‌کنندگان امتیاز می‌دهند و در تعیین گروه‌های برنده تاثیر گذارند.

وی در پایان گفت: در اینجا از حمایت‌های مدیر شبکه پنج و مدیر گروه شبکه تشکر ویژه می‌کنم. همچنین مسابقه «حرفه‌ای‌ها» با حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود. تهیه و تولید این برنامه با حمایت این عزیزان میسر شده است.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار