عبدالملکی در نشست خبری "معیشت و پیشرفت":

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر تفکر مدیران است

داوطلب عضو ائتلاف اصولگرایان گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر تفکز مدیران است.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الله عبدالملکی داوطلب عضو ائتلاف اصولگرایان در نشست خبری با عنوان "معیشت و پیشرفت" با اشاره به برنامه اقتصادی اصولگرایان برای مجلس دهم گفت : برنامه مذکور سه محور دارد و به اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی معطوف می‌شود .

وی با بیان اینکه هدف بهبود معیشت و رفاه از جمله اهداف نزدیک و کوتاه مدت برنامه اقتصادی اصولگرایان برای مجلس دهم  است، تصریح کرد : درست است که هدف مبنایی برنامه ما تمدن سازی با اهداف اقتصادی انقلاب است ولی پیش از رسیدن به این هدف،  گام اول توجه به معیشت و رفاه مردم است .

داوطلب عضو ائتلاف اصولگرایان همچنین اضافه کرد: برخی مسئولان در دولت اقتصاد مقاومتی را از برنامه اقتصادی خود جدا می‌دانند لذا تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تغییر تفکر مدیران است .

عبدالملکی در ادامه با بیان اینکه نظارت و قانونگذاری یکی از برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت اصولگرایان در مجلس دهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، تاکید کرد: معتقدم حرکت اقتصادمقاومتی در کشور نیازمند اصلاح برخی قوانین است  تا بدین نحوی اقتصاد مقاومتی در کشور کاربردی و ملموس شود.

وی در ادامه با اشاره به توجه به تقویت اقتصاد ملی در شش حوزه در برنامه اقتصادی اصولگرایان برای مجلس دهم اظهار داشت: توجه به بازار،  سرمایه، نظام تخصیص منابع، تقویت شرکتهای دانش‌بنیان، توجه به نیروهای بومی از جمله محورهای برنامه اقتصادی اصولگرایان برای بخش تقویت اقتصاد ملی است .

عبدالملکی به لزوم رفع موانع تولید با وجود کمبود منابع اولیه یا کیفیت پایین آنها نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع عامل دیگری است که نشان می‌دهد باید برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های مواد اولیه صورت گیرد، طبق الگوی ما مواد اولیه باید با قیمت و کیفیت مناسب به دست مردم برسد.

وی با بیان اینکه نباید با خام فروشی، مواد اولیه کشور را خارج کنیم، اظهار کرد: فرهنگ اقتصادی اسلام قویاً هم‌راستا با تولید است و اگر در این بخش رغبتی دیده نمی شود یعنی در این بخش دچار ضعف هستیم.

داوطلب عضو ائتلاف اصولگرایان، مبارزه با مفاسد اقتصادی را از دیگر موارد در دستور کار این ائتلاف دانست و ابراز کرد: فساد اقتصادی و موضع‌گیری مسئولان فرهنگ تولید را تخریب می‌کند؛ در چنین شرایطی باید به سمت اصلاح موضع‌گیری‌ها و حتی استیضاح مسئولی که اظهار نظر بیجا یا موضع گیری خاصی داشت، رویم.

وی در پایان گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ تولید و مصرف داخلی هم در برنامه اقتصادی ما جای خاص خود را دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.