نشست مطبوعاتی؛

ظریف:عمان، از شرکای راهبردی ایران محسوب می‌شود/بن علوی: دارایی‌های بلوکه شده ایران در عمان زیاد نیست

وزرای خارجه ایران و عمان کنفرانس مطبوعاتی مشترکی را برگزار کردند.

ظریف:عمان، از شرکای راهبردی ایران محسوب می‌شود/بن علوی: دارایی‌های بلوکه شده ایران در عمان زیاد نیست

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزرای خارجه ایران و عمان امروز(1 اسفندماه) در ساختمان وزارت امور خارجه با یکدیگر دیدار کردند.

پس از ان نیز شاهد برگزار نشست مطبوعاتی هر دو وزیر با اصحاب رسانه بودیم.

وزیرامورخارجه کشورمان در این نشست اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که در تهران میزبان هیئت عالی‌رتبه عمانی هستم. هیئت عمانی در این سفر متشکل از برادر عزیزم یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به همراه وزیر تجارت و رئیس کل بانک مرکزی عمان و رئیس بانک مسقط هستند.

وی ادامه داد: هیئت عالی رتبه سلطنت عمان و جمهوری اسلامی ایران به تقویت روابط دو جانبه می‌اندیشند دولت و مردم ایران از رابطه با دولت و مردم عمان بسیار خرسند هستند. ما از سلطان قابوس پادشاه عمان برای ایفای نقش مثبتی که در مسئله هسته‌ای داشتند تشکر می‌کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: زمینه‌های همکاری ایران و عمان کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. ما ایران و عمان را به عنوان شرکای راهبردی می‌شناسیم به طوری که رهبران دو کشور به رابطه با یکدیگر بسیار اهمیت می‌دهند. همکاری جمهوری اسلامی ایران و عمان در حوزه حمل و نقل، انرژی، سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خواهد بود.

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان در این دیدار گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران به دلیل این استقبال گرم تشکر می‌کنیم. سفری که هیئت عمانی آغاز کرده است در شرایط پساتحریم است، تحریم‌هایی که همگی نامشروع بودند.

دوستان ما در ایران افق‌های تازه‌ای در سطوح همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و علمی پیش‌روی ما گذاشتند.

وزیر امور خارجه عمان ادامه داد: روابط بین دو کشور جنبه تاریخی دارد که این دو کشور را در همه دوره‌های تاریخی به یکدیگر پیوند زده است. همکاری عمان و ایران همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی است. هدف ما از این سفر تقویت روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است. اولین هدف ما از این سفر همکاری دو جانبه است. ما تمایل داریم تا به آینده با ایران چشم بدوزیم.

یوسف بن علوی ادامه داد: امیدوارم همه کشورهای منطقه همچون ایران تلاش کنند تا امنیت به منطقه باز گردد. در رابطه با روابط دو جانبه ایران و عمان یک برنامه‌ریزی دقیق وجود دارد که طرفین طبق آن پیش می‌روند.

یوسف بن علوی در خصوص دارایی‌های بلوکه شده ایران در بانکهای عمان اظهار داشت: در مورد مبلغ دقیق این دارایی‌ها اطلاع خاصی ندارم اما این دارایی‌ها زیاد نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: عمان ، رابطه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار