اصفهان؛

صنعت گردشگري مایه صلح، مودت و دوستي بين كشورها

در اصفهان شرايط بي‌بديل و امتيازات بي‌نظير و همچنين عزمي راسخ براي توسعه صنعت گردشگري وجود دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در آيين گشايش همايش بين‌المللي گردشگري و سفر پاك، از گردشگري به عنوان صنعت پاك و سودآور ياد كرد و اظهار داشت: گردشگري به عنوان اولويت توسعه ي استان، يك مقوله ي اجتماعي و سياسي است كه مي تواند به صلح، مودت و دوستي بين انسان ها،كشورها و مناطق كمك كند.

وي به ظرفيت هاي بالاي اصفهان در حوزه ي گردشگري اشاره كرد و افزود: در اصفهان يك شرايط بي‌بديل و امتيازات بي‌نظير و همچنين عزمي راسخ براي توسعه صنعت گردشگري وجود دارد و ۵ مولفه اي كه براي توسعه گردشگري وجود دارد همه در اصفهان ديده مي شود.

رسول زرگرپور از‌ امنيت، آرامش و ثبات بعنوان اولين واصلي ترين مولفه در صنعت گردشگري نام برد گفت: امروز ايران امن ترين كشور منطقه و اصفهان باثبات‌ترين و كاراترين شهر ايران است.

زرگرپور اصفهان را شهر تدين، ايثار، هنر، ذوق و پايتخت فرهنگ و تمدن ايران اسلامي خواند و افزود: گردشگري، صنايع‌دستي و ميراث فرهنگي بعنوان يك صنعت پاك اولويت اصلي توسعه ي اصفهان از ديدگاه مديريت استان و مسئولان كشوري است چرا كه اصفهان ديگر نمي تواند از لحاظ صنعتي و كشاورزي توسعه يابد.

زرگرپور جاذبه‌هاي طبيعي و ميراثي و چشم‌نواز را از ديگر مولفه ها خواند و گفت: اصفهان داراي ۲۰ هزار جاذبه طبيعي و چشم‌نواز و بيش از يك‌هزار و ۶۰۰ جاذبه تاريخي، و۶ جاذبه ثبت شده در يونسكو است.

وي تصريح کرد: در طول دولت تدبير و اميد تعداد تخت‌هاي اقامتي از ۱۲ هزار و ۵۰۰ به ۱۶ هزار و ۵۰۰ و تا اواسط سال آينده به ۲۰ هزار تخت مي‌رسد، در حالي كه ۲۰ هتل مجوز ساخت گرفته و دو طرح اساسي براي گردشگري پيش بيني شده است و استان اصفهان ظرفيت توسعه بيشتري در اين بخش دارد.




انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار