نشانه‌های به ظاهر عادی اما هشدار دهنده وقوع سکته قلبی

افراد باید چند نشانه بسیار جدی و غیرقابل انکار بیماری‌های قلبی را بشناسند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ متخصصان قلب تگزاس ایالات متحده اعتقاد دارند برخی از علائم ممکن است جزیی و نامرتبط با قلب به نظر برسند اما به شدت به مشکلات قلبی مربوط هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، از جمله این مشکلات، سوهاضمه و خروپف است.

همینطور در زنان یائسه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بسیار شایع‌تر است. پژوهشگران تغییراتی را که در دوران یائسگی رخ می‌دهد از جمله تغییر در سطح فشار خون و کلسترول خون را مسبب افزایش بروز خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‌دانند.

آپنه تنفسی حین خواب نیز می‌تواند نشانه‌ای از بروز بیماری‌های قلبی باشد. توقف تنفس که سبب تغییرات فیزیولوژیکی فراوان در بدن می‌شود خطر بروز حمله قلبی و سکته مغزی را سبب می‌شود. در اثر خروپف ضربان قلب سریع و نامنظم شده که این امر موجب جریان خون ضعیف می‌شود.

همچنین بروز خروپف می‌تواند نشانه‌ای از بیماری فیبریلاسیون دهلیز قلب باشد.

خونریزی، درد یا تورم لثه‌ها نیز می‌تواند نشان دهنده مشکلات قلبی باشد، معمولاً عده کمی از مردم می‌دانند که مشکلات لثه به بیماری‌های قلبی مربوط است.

مشکل لثه یا Periodintis که عفونت لثه است می‌تواند سبب افزایش و گسترش التهاب به سراسر بدن شود و فعالیت مسیرهای التهابی می‌تواند یک عامل خطر بسیار قوی برای توسعه بیماری‌های قلبی و سکته قلبی باشد.

سوهاضمه یا سوزش سر دل نیز که اکثراً افراد آن را به حساب مشکلات گوارشی می‌گذارند می‌تواند نشانه‌ای از درد قلب یا حتی سکته قلبی باشد.

همچنین سکسکه مقاوم و ناراحتی مستمر دستگاه گوارش تهوع، تعریق و تنگی نفس نیز می‌تواند نشانه‌ای از بروز مشکلات قلبی باشد و در این مواقع باید به پزشک مراجعه کرد.

منبع: دیلی میل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار