سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در نشست خبری:

صدای پای مجلس ششم در تبلیغات انتخاباتی مجلس دهم شنیده می‌شود/ برخی اصولشان را با اقتضای روز تنظیم می‌کنند

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفت: صدای پای مجلس ششم در تبلیغات انتخاباتی مجلس دهم شنیده می‌شود.

صدای پای مجلس ششم در تبلیغات انتخاباتی مجلس دهم شنیده می‌شود
به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامعلی حداد عادل سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان در سومین نشست خبری خود که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تشریح معنای اصولگرایی اظهار داشت: اصولگرایی، وفادار ماندن به مبانی امام راحل، ادامه راه امام(ره) و رهبری و حفظ ارزش‌هایی است که ما را در انقلاب به پیروزی رسانده است لذا ما اصولگرایی را نه تنها در اعتقاد به یک سلسله بلکه در ثبات قدم نسبت به آن اصول هم می‌دانیم.

* برخی اصولشان را با اقتضای روز تنظیم می کنند

وی ادامه داد: در 37 سال گذشته شاهد بودیم که عده‌ای اصولشان را مطابق اقتضای روز تنظیم می‌کنند چرا که اصولی ندارند.

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به فهرست واحد اصولگرایان خاطرنشان کرد: فهرست واحد اصولگرایان منتشر و وحدتی که در مرکز بوجود آمد هم سبب شد که در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها هم وحدت قابل توجهی میان اصولگرایان حاکم شود بطوری که در اکثر قریب به اتفاق شهرها و استان‌ها توانستیم سازوکار وحدت اصولگرایان را معرفی کنیم.

وی افزود: در فهرست اصولگرایان حداقل 10 نفر اختصاصاً دیده می‌شوند که علاوه بر تحصیلات دانشگاهی و تخصص در اقتصاد، در عرصه‌های مدیریتی و قانونگذاری نیز تجربه دارند که این مسئله نشانه اهتمام اصولگرایان در حل مشکلات معیشتی مردم است.

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه ما معیشت را بخش اول شعار خودمان قرار داده‌ایم، اظهار کرد: معتقدیم در دوران پسابرجام یک مجلس قوی می‌تواند دولت را در جهت رفع معضلات اقتصادی کمک کند.

حداد عادل با بیان اینکه در شعارهای انتخاباتی و فضای مجازی بداخلاقی، تخریب، دروغ و جنجال آفرینی به شدت احساس می‌شود، افزود: بنده چون در مجلس ششم بوده ام، تجربه دارم و احساس می‌کنم که صدای پای مجلس ششم در تبلیغات انتخاباتی مجلس دهم شنیده می‌شود و لذا مردم باید روزهای پرتنشی که مجلس ششم در کشور ایجاد کرده بود و ادبیات جنجالی که در فضای کشور حاکم  بود را به یاد بیاورند.

سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: نمی‌توان دائما نام رهبری را برد اما در شعارهای انتخاباتی از کسانی طرفداری کرد که به صراحت در مقابل رهبری ایستادند.


** دولت اجازه ندهد دست‌اندرکاران فتنه پشت نقاب اعتدال مخفی شود


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  حدادعادل در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره بی‌اخلاقی برخی جریانات سیاسی در انتخابات برای افزایش رأی به هر قیمت گفت: این روش‌ها، روش‌هایی است که در گذشته هم امتحان شده است. بنده معتقدم گروه‌های سیاسی از این نوع ایجاد شوک در فضای سیاسی کشور بهره‌ای نبرده و تنها به کشور صدمه می‌زنند.

وی افزود: روحانی شعار اصلی خود را برپایه اعتدال قرار داده و دولت خود را دولت راستگویان معرفی کرده‌است، اما اگر کسانی تحت عنوان حمایت از دولت بخواهند فضای انتخابات را وارد جنجال کنند و از روش‌هایی مانند فتنه 88 و 78 در انتخابات استفاده کنند این امر قطعا با اعتدال رئیس جمهور هم‌راستا نخواهد بود.

حداد عادل تصریح کرد: دولت نباید اجازه دهد که دست‌اندرکاران فتنه پشت نقاب اعتدال مخفی شوند البته بنده تصور می‌کنم چنین اجازه‌ای از سوی دولت داده نخواهد شد که اگر این امر اتفاق بیافتد این دولت است که متضرر خواهد شد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوال دیگری درباره دغدغه رفع مشکلات اقتصادی در مجالس بعد از انقلاب و همچنین برنامه اقتصادی ائتلاف اصولگرایان برای مجلس دهم گفت: ما در مجلس فعلی تعداد زیادی طرح و لایحه به تصویب رساندیم که همگی آنها در جهت رفع مشکلات اقتصادی بودند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه مجلس هفتم هم از منظر اقتصادی برنامه‌های متعددی را تصویب کرد، بیان داشت: یکی از طرح‌هایی که در مجلس هفتم مورد بررسی قرار گرفت طرح تثبیت قیمت‌ها بود البته گاهی آنچنان درباره این طرح صحبت می‌شود که گویی این طرح در جهت صدمه به اقتصاد بوده است.

وی افزود: همواره تجربه به ما نشان داده که دولت‌ها برای مبارزه با آلودگی هوا دست به افزایش قیمت سوخت می‌زنند درحالیکه بلافاصله بعد از افزایش قیمت بنزین، قیمت همه اجناس بالا می‌رود و ما با طرح مذکور سعی در تثبیت قیمت‌ها در مجلس هفتم داشتیم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه طرح سهمیه بندی بنزین از جمله طرح‌های مورد پیگیری مجلس هفتم بود، ادامه داد: در مجلس هفتم طرح سهمیه بندی بنزین مورد پیگیری قرار گرفت که اگر این طرح به خوبی اجرا می‌شد ما دیگر امروز گرفتار آلودگی هوا نبودیم و دولت مجبور نبود بنزین را وارد کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم ادامه داد: متأسفانه طرح سهمیه‌بندی بنزین را نه دولت قبل و نه دولت‌ فعلی اجرایی نکردند تا اینکه امروز این طرح به کلی فراموش شده است درحالیکه بنده معتقدم این طرح یکی از اقدامات شجاعانه مجلس هفتم است.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع افزایش صددرصدی حقوق بازنشستگان در مجلس هفتم مورد پیگیری قرار گرفت، بیان داشت: افزایش صددرصدی حقوق بازنشستگان از جمله طرح‌هایی بود که در مجلس هفتم پیگیری شد، در سال 84 حداقل حقوق بازنشستگان 119 هزار تومان بود که این موضوع در مجلس هفتم و بودجه سال 85 به 200 هزار تومان رسید البته دریافتی مستمری بگیران کمیته امداد هم پیرامون این طرح افزایش پیدا کرد.


** در دوران پسابرجام باید اقتصاد کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی هدایت شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در ادامه درباره برنامه اقتصادی اصولگرایان برای مجلس دهم نیز گفت: اصولگرایان برنامه اقتصادی خود را برای مجلس دهم، در جلسات قبلی منتشر کرده اند چرا که به طور کلی ما معتقدیم در دوران پسابرجام باید اقتصاد کشور در مسیر اقتصاد مقاومتی هدایت شود.

وی افزود: البته یکی از نگرانیهایی که داریم این است که در دوران پسابرجام با هجوم شرکت‌های غربی به ایران، اقتصاد ما از شرایط فعلی  وابسته‌تر شود که این امر باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم پایبندی برخی اصولگرایان به لیست واحد اصولگرایان و رفتار دوگانه برخی نسبت به لیست منتشر شده گفت: همیشه این طور است که وقتی فهرستی از جریانی داده می‌شود ممکن است چند نفر به طور استثنا در فهرست قرار نگیرند البته این موضوعی نیست که ما بخواهیم دیگران را به اجبار از آن منع کنیم.

حدادعادل افزود: شاید در کنار لیست اصولگرایان افرادی هم باشند که بخواهند فهرست‌های دیگری منتشر کنند در حالیکه ما احساس می‌کنیم آنچه که اصل است فهرست منتشر شده اصولگرایان است.

وی  گفت: معمولا فهرست‌ها دو گونه است؛ یکی فهرست‌های سیاسی مرتبط است و دیگری فهرست‌هایی است که قشرهای مختلف مردم منتشر می‌کنند، در مجموع ما نه می‌توانیم آن فهرست‌ها را کنترل کنیم و نه ضرورتی برای کنترل آنها می‌بینیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم همچنین در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات یکی از نیروهای اصولگرا مبنی بر اینکه لیست ائتلافی برپایه سهم خواهی و نه معیار تهیه شده است، گفت: این نوع اظهارات یکی توجیه است که باید گفت راه به جایی نخواهد برد.

حدادعادل در ادامه در پاسخ به سوالی دیگری درباره اظهارات برخی از کاندیداها که به نوعی وعده‌های حل مشکلات مردم را منوط به حضورشان در مجلس می دانند، گفت: معتقدم این روش‌ها بیشتر برای رأی آوری مطرح می‌شود نه حل مشکلات مردم، یعنی بعضی با اینکه شعارهای انتخاباتی می‌دهند ولی از سوی کسانی حمایت می‌شوند که برهم زننده آرامش کشور هستند.

وی افزود: اگر فضای کشور از نظر سیاسی برای برگزاری انتخابات آرامش لازم را نداشته باشد ما موفق به حل مشکلات اقتصادی نخواهیم شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم با بیان اینکه امنیت و آرامش یکی از امتیازات بزرگ جمهوری اسلامی است، گفت: معتقدم این امنیت توسط ایثارگران ما تأمین شده و اگر آنها در سوریه و عراق ایستادگی نمی‌کردند در حال حاضر ما امنیت و آرامش نداشتیم همچنین اگر جلوی عوامل فتنه گرفته نمی‌شد آرامشی در کشور شکل نمی‌گرفت.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تأکید کرد: دولت و حامیان دولت اگر می‌ خواهند مشکلات اقتصادی را سامان دهند باید به آرامش کشور بیاندیشند چرا که بد زبانی‌ها و تهمت‌ زنی راه به جایی نخواهد برد لذا صاحبان این نوع افکار اگر در مجلس آینده حاکم شوند نگرانیم که مجددا بازگشتی به مجلس ششم داشته باشیم.

حداد عادل درباره لیستهای اصولگرایی در مشهد افزود: در مشهد تلاش شد که ائتلاف انجام شود اما این ائتلاف وضعیت خاص خود را دارد البته این اولین بار نیست که در مشهد دو لیست داریم. ائتلاف اصولگرایان نسبت به  مشهد سکوت کرده و موضعی نگرفته است چرا که مشهد و قم جزء استثناها هستند.

** اگر دولت مصمم به اجرای اقتصاد مقاومتی نباشد بهترین مجلس هم نمی تواند کاری پیش ببرد

وی در پاسخ به سوالی درباره اجرای اقتصاد مقاومتی نیز افزود: اقتصاد مقاومتی کلیدش در دست دولت است و اگر دولت مصمم به اجرای آن نباشد بهترین مجلس ها با بهترین قانون ها هم نمی تواند کاری پیش ببرد.

 سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان افزود: دولت باید اراده راسخی برای تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد، تا مجلس بتواند کمکش کند.

حداد عادل خاطر نشان کرد: در شرایط پسابرجام که مبادلات اقتصادی می تواند تسهیل شود باید مراقب بود که شرکت‌های دانش بنیان آسیب نبینند.

وی گفت: یکی از اشکالات نظام آموزشی ما دلخوش کردن به مقالات ISI است.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان همچنین درباره همکاری میان اصولگرایان و فراکسیون رهروان ولایت در مجلس دهم اظهار داشت: اصطلاحی نظیر رهروان ولایت از جمله اصطلاحات خاص مجلس نهم است، با تشکیل هر دولت جدید یک گونه‌ی جدیدی از فراکسیون‌ها شکل می گیرد لذا ما نمی‌توانیم در شرایط کنونی در مورد آرایش سیاسی مجلس دهم صحبت کنیم.

حداد عادل گفت: انقلاب ما استقلال ماست، مردم در 37 سال گذشته با شعار "مرگ بر آمریکا" استقلال فکری و سیاسی خودشان را حفظ کرده‌اند،‌ چطور است کسانی که افتخارشان مبارزات انقلابی است، امروز بیش از همه مورد تشویق خارجی‌ها قرار گرفته‌اند که این مسئله مورد تائید ملت نیست.

** هرقدر حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد اقتدار ملی بیشتر می شود

وی ادامه داد: فکر می کنم ملتی که در 9 دی آن واکنش را به صورت خودجوش نشان داد، آنقدر اراده دارد که تحت تاثیر القائات خارجی قرار نگیرند.

 سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی می‌گویند اصولگرایان نگران حضور مردم پای صندوق‌های رای هستند، گفت: ما خواهان حضور بیشتر مردم پای صندوق‌های رای هستیم، چرا که هر چه این حضور بیشتر باشد اقتدار ملی بیشتر می شود که این اقتدار برای عزت کشور یک نوع سرمایه‌گذاری است، البته این یک نوع ترفند تبلیغاتی است که گفته شود اصولگرایان نگران حضور مردم هستند.

حداد عادل با اشاره به معیار انتخاب افراد در لیست اصولگرایان نیز گفت: شایستگی فردی، اصولگرا بودن و‌ رای آوری جزء معیارهای ما بوده‌است،‌ لذا ما در کلیت فهرست نیز ملاحظاتی را داشته ایم.

وی گفت: در لیست ما یک توازن میان تجربه و نوآوری رعایت و همین ملاحظات سبب شد که برخی چهره‌ها در فهرست قرار می گیرند، نه تنها آقای غفوری فرد بلکه افراد شایسته دیگری هم بودند که در لیست قرار نگرفتند، قطعا کسانی که در فهرست نبودند چیزی از شایستگی‌شان کم نمی‌کند.

** مگر در دو سال اخیر که دولت در دست اصولگرایان نیست چه اتفاقی برای اقتصاد افتاده است؟

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان گفت: اداره کشور در شرایطی که آمریکایی‌ها فلج کننده‌ترین تحریم‌ها را به کشور تحمیل کرده‌ بودند کار راحتی نبود، مگر در دو سال اخیر که دولت در دست اصولگرایان نیست چه اتفاقی برای اقتصاد افتاده است؟

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تخریبهای صورت گرفته نسبت به وی مبنی بر داشتن چند مسئولیت و دریافت همزمان چند حقوق اظهار داشت: این هم از خوش اخلاقی رقبای ماست؛ ما به بداخلاقی متهم هستیم و آنها ادعای اخلاق دارند.

** از مجلس حقوقی نمی گیرم

حدادعادل تصریح‌کرد: من از مجلس هیچ حقوقی نمی‌گیرم و در این 16 سال نمایندگی نیز همیشه از دانشگاه تهران به مجلس مأمور بوده ام و حقوق دانشگاه تهران را می گیرم که بابت این پول همیشه هم تدریس کرده‌ام؛ در بنیادهایی هم که مسئولیت دارم، حقوق نمی‌گیرم و فقط مبلغ اندکی از فرهنگستان زبان و ادب فارسی بابت حق التحقیق دریافت می کنم.

وی همچنین گفت: ریاست فرهنگستان نیز به معنای دو شغله بودن نیست؛ چراکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در زمان ریاست مرحوم حبیبی بر فرهنگستان صورت گرفته بود، ریاست فرهنگستان، شغل آموزشی است و منعی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اگر صد جای دیگر هم باشد، تا وقتی توان داشته باشم کار می کنم، اما نه به قصد حقوق گرفتن. من در 37-38 سال اخیر تجربه اندوخته ام و به همین دلیل فهرستی از حضور من در مجامع مختلف درست کرده اند و آن را تبلیغ می کنند، در همین دولت آقای روحانی نیز با امضای وی، حکم جدیدی برای عضویت در یک شورای جدید دارم و به این دولت هم در حد توانم خدمت می کنم.

وی در پاسخ به سوالی درباره فساد اقتصادی افزود: فساد اقتصادی یک امر فراجناحی است و معتقدم که همه باید دست در دست هم دهیم و با این مسئله مقابله کنیم.

حدادعادل افزود: سنگین ترین پرونده تاریخ قضایی ایران، همین پرونده مه آفرید امیرخسروی بود که قوه قضائیه اراده خودش را در آن نشان داد، پرونده بابک زنجانی را نیز خود نمایندگان مجلس مطرح و پیگیری کردند لذا معتقدم اقتصاد مقاومتی یا هر نسخه دیگری زمانی گره گشا خواهد بود که جلوی فساد اقتصادی گرفته شود.

حداد عادل با اشاره به وضعیت محیط زیست گفت: بنده خودم نسبت به محیط زیست حساسم و از 40 سال پیش حساسیت داشته‌ام، یکی از دلایل آلودگی شهرها بی‌رویه بودن تولید خودروهای شخصی است، البته من هیچ دولتی را ندیدم که مسئله آلودگی هوا را حل کند.

وی گفت: مسئله محیط‌زیست، مسئله‌ای فراجناحی است و باید همه دست به دست هم دهیم و نگذاریم جنگل‌ها از بین رفته و دریاچه‌ها خشک شود، مسئله محیط‌زیست نباید به مسئله سیاسی تبدیل شود و باید بر اساس راهکارهای دقیق علمی و بر اساس دلسوزی، برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام/

 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.