در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رویکرد یکپارچه شهرداری در مدیریت نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: تمام ظرفیت‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی در خدمت نوسازی بافت‌های فرسوده قرار می‌گیرند.

رویکرد یکپارچه شهرداری در مدیریت نوسازی بافت‌های فرسوده
فتح اللهی، مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: سازمان نوسازی شهر تهران در 2 سال اخیر، رویکرد مدیریت هماهنگ و یکپارچه را در نوسازی بافت‌های فرسوده تهران در پیش گرفته است که تمامی دستگاه‌های مربوط درامر نوسازی در کنار هم قرار گیرند تا فرایند نوسازی تسریع شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بافت‌های فرسوده شهری مجموعه‌ای از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، زیستی و انسانی وجود دارد، افزود: برای نوسازی یک محله ابعاد مختلف فکری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی تأثیر گذار است.

فتح‌اللهی عنوان کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی لازمه رویکرد نوسازی مردمی درون زا، پایدار، فراگیر و مشارکت محله محور، بسترسازی، نهادینه، اعتماد و توانمند سازی تعریف می‌شود.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در پایان گفت: سند جامع فرهنگی در زمینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده با اولویت امکانات شهرداری تهران تا سه ماه آینده تهیه و نقش ادارات معاونت اجتماعی، فرهنگسراها، سراهای محلات و سایر مراکز فرهنگی مرتبط شهرداری در آن مشخص می‌شود، همچنین لزوم بازنگری جدی در مأموریت‌های 18 گانه شهرداری تهران در حوزه اجتماعی و فرهنگی، در نظر گرفتن بسته تشویقی فرهنگی درخصوص بافت فرسوده، تولید فیلم سینمایی در راستای ترویج فرهنگ نوسازی و حساس سازی مردم در این زمینه از دیگر مصوبات بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.