زاخارووا: لاوروف و کری سه دور مذاکره تلفنی انجام دادند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از انجام سه گفتگوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و آمریکا در روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ماریا زاخارووا» در صفحه فیس بوک خود نوشت: علاوه بر گفتگوی تلفنی بامداد امروز سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای خارجه روسیه و آمریکا عصر امروز دو گفتگوی تلفنی دیگر داشتند که در جریان آن شاخص های نظام آتش بس در سوریه را مورد توافق کامل قرار دادند.

وی افزود: وزرای خارجه روسیه و آمریکا نتایج هر گفت وگوی تلفنی را به ولادیمیر پوتین و باراک اوباما رؤسای جمهوری دو کشور گزارش کردند.

وزارت امور خارجه روسیه نیز روز یکشنبه در بیانیه ای در باره گفتگوی تلفنی لاوروف و کری خاطرنشان کرد: وزرای خارجه روسیه و آمریکا در این گفتگوی تلفنی به عنوان رؤسای گروه بین المللی حامیان سوریه و مطابق با توافق به دست آمده در نشست روز 12 فوریه این گروه در مونیخ به مذاکرات خود برای تکمیل نقشه راه و شرایط برقراری آتش بس در سوریه به استثنای گروه های مسلح تروریستی شناخته شده از سوی شورای امنیت ادامه دادند.

در بیانیه آمده است: کار توافق در مورد بخش اصلی این نقشه راه نزدیک به پایان است و در ادامه تلاش های در این زمینه همکاری های وزارت خارجه و دفاع روسیه و آمریکا پیش بینی شده است.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: پیشنهادات و شاخص هایی که در رابطه با مسأله برقراری آتش بس در سوریه تنظیم می شود، برای بررسی به رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار