در واکنش به قطع کمک سعودی ها به ارتش لبنان؛

شیخ نبیل قاووق: عربستان نمی تواند اراده لبنانی ها را خریداری کند

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان اعلام کرد این کشور در برابر باج خواهی عربستان سر فرود نخواهد آورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، "شیخ نبیل قاووق،" معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در پاسخ به تصمیم عربستان در خصوص قطع کمک های مالی به ارتش و نیروهای امنیتی این کشور گفت: ملت لبنان در برابر باج خواهی عربستان سر فرود نخواهد آورد.

شبکه المنار گزارش داد شیخ نبیل قاووق در سخنانی که در حسینیه روستای "مجدل زون" در جنوب لبنان به مناسبت یادبود هفتمین روز درگذشت "احمد سلمان،" پدر شهید موسی سلمان برگزار شد، گفت: رژیم سعودی می تواند اراده و تصمیم پایتخت کشورهای بزرگ جهان را با پول و نفوذ خود خریداری کند؛ اما نخواهد توانست هویت ارتش لبنان را تغییر دهد و یا اراده لبنانی ها را خریداری کند. چرا که کرامت ما ارزشمند بوده و ارزش گذاری نمی شود و بالاتر از دنیا و مادیات است.

قاووق در ادامه تصریح کرد: واقعیت آن است که آنها به دنبال باج خواهی از ارتش لبنان هستند. کمک های عربستان با مرگ پادشاه این کشور تمام شد و این بطور رسمی مستند و موثق است. حتی فرانسه نیز به شکل رسمی اعلام کرد پس از مرگ پادشاه، کمک های سعودی به ارتش لبنان به پایان رسیده است. اما آنها هم اکنون تلاش دارند از این مسأله به عنوان برگ برنده ای برای باج خواهی از لبنانی ها استفاده کنند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با خطاب قرار دادن رژیم سعودی گفت: ما به رژیم سعودی و به عناصرش در لبنان می گوییم از کسانی نیستیم که بر سر کرامتمان سازش کنیم و یا آن را مورد خرید و فروش قرار دهیم. ما در برابر آستان پادشاهان سر فرود نمی آوریم؛ چرا که کرامت ما بسیار ارزشمند است و نیازی به سلاح سعودی ها برای آزادسازی سرزمین هایمان نداریم. لبنان امروز با کمک ارتش و مقاومت در دژی مستحکم در برابر تجاوز هر اسرائیلی و یا تکفیری قرار گرفته و میدان های جنگ و بلندی های عرسال شهادت می دهند که ما آنچه را که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از برآورده کردن آن عاجز بوده، محقق کرده ایم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار