آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

دانشگاه‌ها با حمایت از تشکل‌ها زمینه ورود دانشجویان به کارهای سیاسی را فراهم کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشگاه‌ها باید از تشکل‌ها حمایت کنند تا هر یک از دانشجویان بدون احساس نگرانی، وارد کارهای سیاسی شوند.

دانشگاه‌ها با حمایت از تشکل‌ها زمینه ورود دانشجویان به کارهای سیاسی را فراهم کنند
به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرگاران جوان، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار کارکنان دبیرخانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به تشکل‌های دانشجویی را کادرسازی آینده جامعه دانست و با تأکید بر ضرورت تقویت آنها، گفت: دانشگاه‌ها باید از تشکل‌ها حمایت کنند تا هر یک از دانشجویان بدون احساس نگرانی، وارد کارهای سیاسی شوند.

وی پرهیز از مانع تراشی‌ها در فعالیت‌های جمعی دانشجویان را برای سراسر کشور مهم دانست و افزود: اگر دانشگاه‌ها از دانشجویان عضو  تشکل‌ها، حمایت کنند، آنها بهترین مدافعان نظام و دانشگاه در مراکز و جوامع علمی و دانشگاهی می‌شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این جمله که «نباید جلوی اظهار نظر جوانان را گرفت»، گفت: همیشه از تشکل‌های دانشجویی حمایت می‌کردیم، چون براساس تجربه‌های فراوان، دریافتیم که انتقادات جوانان در راستای تقویت نظام، انقلاب، کشور و دانشگاه‌هاست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، بیانات منطقی جوانان دانشجو در مسایل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را نشانه‌ای برای پویایی جامعه دانست و ادامه داد: سیاست کلی دانشگاه آزاد اسلامی تقویت فعالیت‌های تشکل‌هاست.

وی، ظرفیت تشکل‌های اسلامی برای فعالیت‌های بانوان دانشجو را زمینه‌ای برای حضور آنان خواند و گفت: امروزه نیمی از جامعه تحصیلکرده و فرهیخته کشور، زنان و دختران هستند و باید از همان زمان دانشجویی فعال شوند.

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد ، با ارائه تحلیلی از شرایط فرهنگی و اخلاقی جامعه، یادآور شد: دانشگاه و دانشجو به تدریج مرجع مردم برای تصمیمات فردی و اجتماعی می‌شوند و مطمئناً پاکی این قشر، پاکی جامعه را تقویت می‌کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی روحیات پرسش و پاسخ را برای دانشجویان ضروری دانست و با بیان خاطراتی از بحث آزادی علمی در زمان طلبگی، گفت: حتی شاگردان امام خمینی(ره) که به ایشان عشق می‌ورزیدند، در مباحث علمی و حوزوی، اظهارنظر می‌کردند و اگر جلوی این شیوه را بگیریم، کم کم شاهد انسداد علمی خواهیم بود.

وی برخوردهای سیاسی با اظهار نظر‌های استادان و حتی مراجع تقلید را که  گاه شاهد تجمعات اعتراضی جلوی منازل آنها بودیم، در تضاد کامل با اخلاقیات اسلامی توصیف کرد و گفت: بزرگان اسلام به مخالفان خویش اجازه می‌دادند که در مباحث علمی، نظرات مخالف خویش را مطرح کنند.

در آغاز این دیدار، قدم‌یاری، جلالی، کریم‌زاده، مرتضی اکبری و خانم امیری، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی، به بیان دیدگاه‌های خویش در مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دانشگاهی پرداختند.

انتهای‌پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.