چاوشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شرایط لازم برای برگزاری انتخابات مهیا شده است/ اعلام نتایج دو تا سه روز طول می‌کشد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: احتمالا اعلام نتایج انتخابات در تهران دو تا سه روز طول خواهد کشید.

شرایط لازم برای برگزاری انتخابات مهیا شده است/ اعلام نتایج دو تا سه روز طول می‌کشد

شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به احتمال تعطیلی مدارس روز پس از برگزاری انتخابات 7 اسفند ماه، گفت: دلیلی برای تعطیلی مدارس وجود ندارد.

وی افزود: یک اتاق در مدارسی که در آنجا شعب اخذ رای درنظر گرفته شده و در اختیار دوستانی که اخذ رای را انجام می‌دهند قرار می‌گیرد تا کارهای باقی مانده خود را در آن مکان انجام دهند. اگر احیانا مورد خاصی هم پیش بیاید در همان روز اطلاع رسانی خواهد شد، بنابراین تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس بعد از انتخابات و در روز 8 اسفند ماه وجود ندارد.

معاون سیاسی استاندار تهران در باره میزان آمادگی  وزارت کشور برای برگزاری انتخابات 7 اسفند ماه، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در آستانه حماسه تاریخی دیگری هستند و ستاد انتخابات استانداری تهران در سطح این استان برنامه ریزی‌های خود را از سه ماه پیش آغاز کرده است.

چاوشی تاکید کرد: فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌های ما متولی برگزاری انتخابات هستند و به کمک هیئت‌های اجرایی و نظارت بسترهای لازم را برای حضور گسترده مردم فراهم کرده‌اند، همه چیز برای خلق حماسه 7 اسفند آماده است و شرایط لازم مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یکصد هزار نفر در سطح استان در امر اجرای صحیح انتخابات فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: بیش از 6 هزار حوزه اخذ رای در سطح استان، جمع آوری رای مردم برای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را بر عهده خواهند داشت.

چاوشی در ادامه با بیان اینکه تا این لحظه گزارش تخلف چشمگیری به دست ما نرسیده است، افزود:‌ عمده تخلفات این روزها در رابطه با اندازه بنرها و نوع پوسترها است، خوشبختانه فضای موجود در رقابت انتخاباتی از این جهت نسبت به گذشته سالمتر است.

وی ادامه داد: از آنجا که گروه‌های مختلف برای رسیدن به کرسیهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنند، قدری التهاب در طبیعت این رقابت‌ها وجود دارد البته ما سعی می‌کنیم همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی را به همفکری و همکاری دعوت و از تخریب یکدیگر خودداری کنیم.

چاوشی در پاسخ به سوالی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات پس از برگزاری آن گفت: اعلام نتایج به روند شمارش آرا بستگی دارد.

وی گفت: پیشنهاد وزارت کشور از ابتدا این بوده که انتخابات بصورت مکانیزه انجام شود اما به هر دلیلی این پیشنهاد مورد موافقت قرار نگرفت بنابراین شمارش بصورت دستی خواهد بود و ما تلاش خواهیم کرد در اولین فرصت ممکن نتایج را اعلام کنیم.

چاوشی عنوان کرد: با توجه به تعداد قابل توجه کاندیداها در تهران یعنی بیش از 1200 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی، احتمالا اعلام نتایج انتخابات در تهران دو تا سه روز طول خواهد کشید.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به انتقادات یکی از نمایندگان مجلس از دخالت مستقیم دولت در امر انتخابات اظهار داشت: بعضی از دوستان که اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی هستند احساس کردند در شهرستانها و حوزه‌های انتخابیه‌شان رقیبانی پیدا شده که این رقیبان آنها را نگران کرده‌اند، اما ما به همه کاندیداها اطمینان می‌دهیم که نگاه وزارت کشور و مجریان امر انتخابات نسبت به همه یکسان است و هیچ تفاوتی بین نماینده فعلی مجلس و داوطلبان جدید وجود ندارد.

انتهای پیام/



برچسب ها: رای ، انخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.