دسته‌گلی که ستاد مبارزه با دوپینگ به آب داد؛

یورش ناکام توکلی به رکورد ملی پرش ارتفاع

حساسیت‌ فصلی سپیده توکلی باعث شد این دونده ایرانی علی‌رغم نایب‌قهرمانی در پنج‌گانه نتواند رکورد پرش ارتفاع داخل سالن ایران را بشکند.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سپیده توکلی،بانوی نقره‌ای ایران در هفتمین دوره رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا که پیش از اعزام به این مسابقات، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از عزم خود برای شکست رکورد پرش ارتفاع داخل سالن ایران صحبت کرده بود، در این کار ناکام ماند. 

توکلی که بهتر از هرکسی می‌دانست شانسی برای کسب سهمیه المپیک 2016 را در رشته هفت‌گانه ندارد، همه انر‍ژی خود معطوف به کسب قهرمانی و نشان زرین در رشته پنج‌گانه رقابت‌های داخل سالن آسیا کرد.

ماه‌ها تلاش و صرف انر‍ژی و زحمات بی‌وقفه بانوی نقره‌ای ایران درست یک‌هفته مانده به آغاز این رقابت‌ها،‌ تحت‌تاثیر حساسیت فصلی این ورزشکار پرافتخار کشورمان قرار گرفت. سرفه‌های شدید امان قهرمان ایران را گرفت و توکلی ناگزیر راهی ستاد مبارزه با دوپینگ شد تا برای مصرف بتامتازون، تاییدیه کتبی بگیرد اما... 

این ستاد اما به جای حمایت از قهرمان کشورمان در آستانه کسب افتخاری بزرگ برای ورزش ایران، از صدور مجوز کتبی برای مصرف داروی بتامتازون به نام توکلی، خودداری کرد! 

نتیجه این شد که دونده پرافتخار ایران با داروی مشابهی در صدد درمان برآمد. دارویی که تاثیرچندانی نداشت و توکلی با گلویی گرفته راهی دوحه شد. شاید اگر همت و غیرت بانوی نقره‌ای ایران در دوحه نبود، تک مدال انفرادی خوشرنگ بانوان هم به کاروان ایران نمی‌رسید اما خدارا شکر که توکلی، حریفان، بیماری و کم‌توجهی را جا گذاشت تا پس از دوست صمیمی‌اش «کاترینا ورونا» قهرمان ازبکستانی پنج‌گانه قاره پهناور بر سکوی دوم آسیا تکیه بزند. 

توکلی که در بازی‌های آسیایی اینچئون 2014 کاری کرد کارستان و با پرش از مانع یک متر و 83 سانتی‌متری، رکورد پرش ارتفاع بانوان ایران را به نام خود ثبت کرد، کافی بود 2 سانتیمتر، زیر  این رکورد را در دوحه ثبت کند تا رکورد پرش ارتفاع داخل سالن را هم که با یک متر و 80 سانتیمتر در اختیار زهرا نقی‌زاده بود، به خود اختصاص دهد اما انگار همه چیز دست به دست هم داد تا این اتفاق نیفتد و توکلی تنها موفق به پرش از مانع یک متر و 73 سانتیمتری شود.10 سانتیمتر زیر رکورد خارج از سالن خود! اتفاقی که نمی‌توان حساسیت فصلی ورزشکار کشورمان را در آن بی‌تاثیر دانست. 

هفتمین دوره رقابت‌های دو و میدانی داخل سالن آسیا هم به خاطره‌ها پیوست اما خاطره‌ای که شاید سال‌ها بعد،‌ توکلی در بعدازظهری رنگ‌پریده زمانی که به آن فکر می‌کند، لبخندی تلخ بزند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار