اصفهان؛

معرکه" در اصفهان

تئاتر خیابانی "معرکه" با هدف بزرگداشت شهدا در اصفهان اجرا می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید استان اصفهان این تئاتر به کارگردانی سعید براتی و نویسندگی مجید براتی یکی از آثار راه یافته به جشنواره مقاومت است که از 15 لغایت 22 اسفندماه در اصفهان اجرا خواهد شد.

این تئاتر در اصفهان ده اجرا خواهد داشت که شامل 2 اجرا در گلستان شهدا، یک اجرا در مقابل هتل عباسی، یک اجرا در کنارپل تاریخی خواجو، یک اجرا در کنارپل تاریخی شهرستان، دو اجرا در کنار پل تاریخی سی و سه پل و یک اجرا در کنارکلیسای وانک ، یک اجرا در مقابل ساختمان شهرداری مرکزی و یک اجرا در خانه اصفهان می شود.

تئاتر معرکه با بازی ابراهیم حاجی حیدری در 5 شخصیت (راوی1، راوی2 ، پهلوان، حاجی، لات )تاکنون 20 اجرای خیابانی داشته است. از دیگر عوامل این نمایش می توان به پارسا حاج هاشمی اجرای موسیقی و سید ابوالفضل مرتضوی (بازیگر صحنه ای) اشاره کرد.

این تئاتر به روایت داستان دو برادر می پردازد که از گذشته خود و نجاتشان توسط داش مسلم سخن می گویند، داش مسلم که بساط معرکه گیری دارد به دنبال یافتن برادرش به جبهه می رود و با پیکر برادرشهیدش روبرو می شود ودرحالیکه که شیمیایی شده است به اسارت نیروهای عراقی درمی آید .

تئاتر "معرکه" در شهرستان های استان اصفهان مانند تیران وکرون، خمینی شهر و... به مناسبت 22 اسفند (روزشهداء) نیز اجراهای متعددی خواهد داشت.

گفتنی است، این تئاتر کاری است از گروه تئاتر کانون شاهد خمینی شهر که در جشنواره شاهد به عنوان کارصحنه ای به روی صحنه رفت و مجید براتی (متولد 1375) به عنوان جوان ترین نمایشنامه نویس شناخته شد. 



انتهای پیام/ م ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار