5 منطقه ویژه علم و فناوری در شورای عتف تصویب شد

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از تصویب 5 منطقه ویژه علم و فناوری در شورای عتف خبر داد.

وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح‌های کلان ملی که مصوب شورای عتف هستند باید دارای یک دستگاه متقاضی باشند که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان دستگاه متقاضی این طرح انتخاب شده است. طرح رصدخانه در کمیسیون تخصصی مربوط به شورای عتف در حال بررسی است و در جلسات بعدی کمیسیون‌های تخصصی نتیجه نهایی اعلام می‌شود. 

وی ادامه داد: طرح رصدخانه ملی در صورتی که به عنوان طرح کلان ملی مصوب شورای عتف قرار گیرد، می‌تواند از مزایای مالی و حمایتی طرح‌های کلان ملی بهره مند شود.

دکتر احمدی بیان کرد: در جلسه 138 کمیسیون‌های دائمی شورای عتف موضوع مناطق ویژه علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفت در سال قبل در شورای عتف 5 منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان، یزد، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و بوشهر تصویب شدند. گفتنی است تصویب منطقه ویژه در بوشهر مشروط به تامین زیرساختهای لازم است. 

وی اظهار داشت: تا کنون جزئیات مربوط به اساس نامه‌،‌ نحوه انتخاب سازمان عامل و احکام مسئولیت‌های این منطقه در شورای عتف تعیین شده است. 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در پایان با بیان اینکه منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی یکی از مناطق فعال است،‌ گفت: گزارش مربوط به منطقه ویژه این استان از سوی استاندار آذربایجان شرقی ارائه شد که تا کنون اساس‌نامه و سازمان عامل این منطقه تشکیل شده است مراکز فعال در مناطق ویژه علم و فناوری باید دارای همگرایی و هم‌افزایی با یکدیگر باشند و در این مناطق باید توسط شهرداری و استانداری فعالیت‌های خاص تعریف شود.

انتهای پیام‌/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار