ارومیه؛

کشف محموله قاچاق میلیاردی مغز بادام در نقده

فرمانده انتظامی نقده از توقیف محموله قاچاق دو تنی مغز بادام به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان رسول موذن گفت: ماموران انتظامی نقده در بازرسی از خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری مشکوک شدند و اقدام به توقیف آن کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو دو تن مغز بادام قاچاق کشف و ضبط و در این رابطه اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کردند.

فرمانده انتظامی نقده اضافه کرد: بنا بر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه یک میلیارد ریال گزارش شده است.

موذن خاطرنشان کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر و یک دستگاه وانت سایپا توقیف و برای سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضایی این شهرستان تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه ماموران خدوم انتظامی این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده برخورد با مخلان جامعه هستند، تصریح کرد: از مردم انتظار می‌رود همکاری لازم را با ماموران انتظامی این شهرستان داشته باشند.

فرمانده انتظامی نقده به مهم‌ترین علل قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: بیکاری، سودآوری بالای قاچاق کالا و استفاده مردم از کالاهای لوکس از مهم‌ترین علل پیدایش قاچاق در جامعه به شمار می‌رود که دارای تبعات منفی بسیاری است.

موذن فرار از پرداخت مالیات را از عمده‌ترین عوامل قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: در بیشتر اقشار جامعه، تقدم منافع شخصى بر منافع اجتماعى به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای مهم در جهت کاهش گرایش مردم به سوی مصرف کالاهای قاچاق تقویت فرهنگ عمومی در راستای استفاده از کالاهای داخلی از سنین پایین است.

پدیده قاچاق کالا در سال‌هاى گذشته به صورت معضل بزرگى بر زمینه‌هاى اقتصادى، سیاسى، اجتماعى و فرهنگى کشور حاکم شده است؛ اگر چه میزان قاچاق کالا دقیقاً مشخص نیست، اما گستردگى آن را از روى شواهد و آثار مى‌توان درک کرد


انتهای پیام/گ.

برچسب ها: نقده ، قاچاق ، محموله ، ارزش ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.