ارومیه؛

کشف محموله قاچاق میلیاردی در تکاب

فرمانده انتظامی تکاب از کشف یک‌هزار و 200 طاقه پارچه خارجی قاچاق در این شهرستان به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، رضا ظهیریان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز از طریق بیراهه به شهرستان تکاب، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از خودروهای عبوری در ایست و بازرسی شهید رجایی یک دستگاه خودروی سواری را به ظن قاچاق کالا توقیف کردند.

فرمانده انتظامی تکاب خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو تعداد یک‌هزار و 200 طاقه پارچه خارجی را کشف و ضبط کرده و در این رابطه اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودروی سواری نیز متوقف شد و پرونده بعد از سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان تکاب ارجاع داده شد.

ظهیریان از عموم مردم خواست هرگونه فعالیت قاچاقچیان کالا را برای اقدام سریع و ضربتی پلیس، به تلفن یا پیامک 110، مرکز فوریت‌های پلیسی گزارش کنند.

وی بر لزوم مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی و مسئولان در راستای مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: از جمله مهم‌ترین راهکار برای کاهش ورود کالاهای قاچاق خصوصا پارچه و لباس حمایت از صنایع نوپا و قدرتمند کردن آنان برای تولید کالاهای با کیفیت است که این امر منجر می‌شود که مردم به خرید تولیدات داخلی گرایش پیدا کنند.

فرمانده انتظامی تکاب تصریح کرد: از جمله سایر راهکارهای کاهش قاچاق کالا در جامعه، افزایش میزان جرائم قاچاق از جمله راهکارهای مهمی است که می‌تواند در کاهش حجم قاچاق موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که خرید کالاهای قاچاق سبب اشتغال‌زایی برای بیگانگان و بیکاری تولیدکنندگان و تعطیل شدن کارخانجات و بیکاری کارگران زحمت‌کش می‌شود لذا از مردم درخواست می‌شود که از خرید کالاهای قاچاق خودداری کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.