قسمت پایانی «آوای سرزمین‌ ما» امشب از شبکه یک

آخرین قسمت از برنامه «آوای سرزمین ما» با بحث مشارکت و انتخابات مردم خراسان شمالی از شبکه یک پخش می‌شود.

مجتبی شفیعی تهیه‌کننده برنامه «آوای سرزمین ما» در خصوص ویژگی‌ها و چگونگی آن در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کار ضبط «آوای سرزمین ما» از ماه مهر آغاز شد. البته پیش تولید آن از شهریور شروع شد. در نهایت پخش آن تا امشب ادامه دارد. در واقع این قسمت پایانی برنامه‌ است که در ساعت 18:30 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

وی بیان کرد: هم اکنون در حال جمع‌بندی قسمت پایانی هستیم. تصویربرداری این قسمت به طور کامل به پایان رسیده است و این بخش مختص به خراسان شمالی است.

شریفی تصریح کرد: از جمله موارد دیگری که به آن می‌پردازیم، جاذبه‌های گردشگری، اقتصادی،‌ دیدنی و ... است. همچنین نحوه مشارکت مردم در این فضا به تصویر کشیده می‌شود.

وی در مورد آخرین قسمت این کار عنوان کرد: ما در برنامه‌های قبلی تعاونی‌های موفق استان‌های گوناگون، فعالیت‌های بانوان موفق و مواردی از این دست را که واژه مشارکت در آن خودنمایی می‌کند به تصویر کشیده‌ایم.

شریفی‌ تاکید کرد: در این قسمت که مختص به خراسان شمالی است، روستایی به نام چخماق‌لو نمایش داده می‌شود که بعد از سفر مقام معظم رهبری به آن این روستا به «دارالشهدا» تغییر نام داد. طبق گفته‌ها این روستا بیشترین آمار شهدا را نسبت به جمعیت خود در کشور دارد.

وی افزود: بخش دیگر برنامه به تصویر کشیدن «ارگ بلقیس» است. این ارگ از نظر تاریخی دارای پیشینه و قدمت زیادی است و دومین بنای گلی بعد از ارگ بم است. تمام این موارد و نمایش جاذبه‌ها در کنار بحث مشارکت‌های مردمی و چگونگی رای دادن به نماینده‌های مد نظر است.

مجتبی شریفی بیان کرد: راوی برنامه دکتر انصاری است. وی پزشک معتمدی است که در بسیاری موارد از گرفتن دستمزد برای ویزیت بیماران چشم‌پوشی می‌کند. در کنار پزشکی وی کسی است که بسیاری از آثار باستانی را به ثبت رسانده است.

در کنار دکتر انصاری‌، نویسنده‌ای به نام حسین‌پور حضور دارد. وی نیز در خراسان شمالی فعال است. ما به همراه این نویسنده به منزل جانبازان جنگی می‌رویم و ویژگی‌ها و جایگاه انتخابات را از زمان آن‌ها می‌شنویم. در قسمت آخر این برنامه میزبان استاندار خراسان شمالی نیز بوده‌ایم.

تهیه‌کننده «آوای سرزمین ما» در پایان خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم در این برنامه با توجه به فضای کنونی منطقه یعنی کشورهای عراق، افغانستان و ... به شهرها و استان‌های مرزی برویم. نگاه ما به بحث مشارکت و انتخابات معطوف شده بود. بنابراین به موضوع مهم وحدت پرداختیم. کار ما از استان‌هایی مانند کردستان، کرمانشاه و ایلام آغاز شد. در اغلب استان‌های مرزی توانستیم وحدت بین شیعه و سنی را به مخاطبان ارائه کنیم. مشارکت و وحدت دو عامل بسیار مهم است که در سراسر کشور به شکلی ویژه به آن پرداخته شد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.