اصفهان؛

اصفهانی‌ها تنها 85 ثانیه در روز ورزش می‌کنند

سرپرست سازمان ورزش شهرداري اصفهان گفت: سهم ورزش از لحظات زندگی هر شهروند اصفهانی در حالت خوشبينانه 85 ثانيه در روز است كه زمان بسيار ناچيزي به حساب می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مسعود انصاري‌مهر در دومين سمپوزيوم علم و ورزش كه در دانشگاه آزاد خوراسگان برگزار شد، اظهار كرد: تا زماني كه نبض فرهنگ ورزش را نتوانيم در خانواده‌ها به وجود آوریم، نمي‌توانيم به مسائل ديگر اجتماعي شهروندان برسيم.

وي با بيان اينكه شعار ما «شهر زيبا، شهروند سالم با ورزش» است، تصريح كرد: هدف سازمان ورزش شهرداری حرکت مويرگي در ورزش است چرا که سهم پرداختی ما در حوزه سلامت در مقابل حجم عظيم شهروندان بسيار پايين است.

سرپرست سازمان ورزش شهرداري اصفهان با اشاره به اینکه ورزش اثرات مطلوبی بر خانواده‌ها دارد، ادامه داد: آماده‌سازي فرزندان براي مقابله با سختي، كاهش درگيري و تنش‌هاي خانوادگي، افزايش نرخ شادابي و سرزندگي،‌ افزايش كاركردهاي بدن، افزايش سلامت جسمي و حركتي و تقويت روابط درون خانواده از جمله برخي اثرات مطلوب ورزش كردن در خانواده‌ها محسوب مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه حدود 700 هزار متر مربع فضاي ورزشي در شهر اصفهان وجود دارد، گفت: با توجه به جمعيت 2 ميليون و 100 هزار نفري شهر اصفهان سرانه فضاي ورزشي براي هر شهروند تنها 33 سانتي‌متر مربع است.

انصاري‌مهربا بیان اینکه از استانداردهاي جهاني بسيار عقب هستيم، افزود: سهم ورزش از لحظات زندگی هر شهروند اصفهانی در حالت خوشبينانه 85 ثانيه در روز است كه زمان بسيار ناچيزي به حساب می‌آید.

وي به عواقب ورزش نكردن و كم تحركي اشاره و تصريح كرد: افزايش نرخ بيماري‌هاي تنفسي، مشكلات قلبي عروقي، افزايش مشكلات جسمي حركتي، كاهش سطح هوش عملياتي و ... از جمله مشكلاتي است كه در اثر ورزش نكردن برای خانواده‌هاي ايراني به وجود مي‌آيد و به همین جهت باید به سمت ورزش‌هاي خانواده‌محور حرکت کنیم. 




انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.