توسک: توافق انگلیس با اتحادیه اروپا غیرقابل بازگشت است

رییس شورای اروپا تاکید کرد توافق انگلیس با اتحادیه اروپا الزامی قانونی و غیرقابل بازگشت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، دونالد توسک رییس شورای اروپا در اظهاراتی صریح، ادعای وزیر دادگستری انگلیس که مدعی شده بود توافق صورت گرفته میان لندن و اتحادیه اروپا الزام قانونی ندارد را رد، و آن را غیر قابل بازگشت دانست.

وی گفت: این توافق مطابق با پیمان اتحادیه اروپا صورت گرفته و دادگاه اروپا نمی تواند آن را لغو کند.
توسک تصریح کرد: البته این توافق زمانی اجرایی خواهد شد که مردم انگلیس به ماندن در اتحادیه اروپا رای دهند. اگر آنها به خروج از اتحادیه رای دهند توافق لغو خواهد شد.

«مایکل گوو» وزیر دادگستری انگلیس روز چهارشنبه در اظهاراتی جنجالی عنوان کرد که توافق صورت گرفته میان دیوید کامرون نخست وزیر این کشور با رهبران اعضای اتحادیه اروپا در خصوص اصلاحات مد نظر لندن در این اتحادیه، به تائید دادگاه اروپا نرسیده است و بنابراین الزام آور نیست.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی اظهار داشت: واقعیت این است تا زمانی که مفاد پیمان اتحادیه اروپا تغییر نکند دادگاه اروپا تعهدی نسبت به توافق صورت گرفته ندارد.

وی افزود: این درحالی است که تاریخ مشخصی نیز برای این تغییر نیز اعلام نشده است. هر چند جرمی رایت، دادستان کل انگلیس در واکنش به اظهارات مایکل گوو عنوان کرده است: «این سخن که تا زمانی که این توافق وارد معاهدات اتحادیه اروپا نشده باشد، از نظر قانونی الزام آور نیست، درست نیست».

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار