اشتیاق شرکت های آلمانی برای تجارت با ایران

لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران اشتیاق شرکت های آلمانی برای بهره مندی از تجارت با این کشور را افزایش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه دوم تلویزیون دولتی آلمان، «زد.دِ.اف» با اشاره به اینکه لغو تحریمهای اعمال شده ایران اکنون موجب شده است شرکتهای متوسط آلمانی بتوانند از تجارت با ایران بهره مند بشوند به سراغ «آلوپلاست»، شرکت مطرح تولید کننده سیستم ها و چارچوب های آلومینیومی درب و پنجره در آلمان رفت و گزارش داد: در این کارخانه، تولید با سرعت و ظرفیت زیاد در حال انجام است.

این شرکت تولید کننده قاب پنجره آلومینیومی، شرکتی است که محصولاتش را به سراسر جهان صادر می کند. ایران، یکی از کشورهای وارد کننده محصولات این شرکت بوده است. اما با تشدید تحریمها در سال های اخیر، تحویل این محصولات تنها از طرق غیررسمی انجام می شد. اما با لغو تحریمهای ایران حالا فرصت بسیار خوبی برای این شرکت در تجارت قانونی با ایران بوجود آمده است.

مدیر شرکت «آلوپلاست» اظهار داشت این شرکت هم اکنون می تواند به طور مستقیم (در ایران) سرمایه گذاری کند و دیگر برای انجام تجارت خود در ایران به حضور کشور ثالث نیاز ندارد. به همین خاطر ما بلافاصله مذاکراتمان را با طرف ایرانی شروع کردیم.

مزیت «آلوپلاست» آلمان آن است که مشتریان ایرانی، محصولات ساخت آلمان را تولیداتی با کیفیت می دانند. بر همین اساس است که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، معاملات خوبی به ویژه با شرکت های متوسط آلمانی و طرف ایرانی ایجاد خواهد شد.

یک کارشناس اقتصادی آلمان گفت: طبعا بهترین اوضاع برای شرکتهای متوسط آلمانی برای سرمایه گذاری های مستقیم خارجی بوجود آمده است. تقاضا برای سفارش کالاهای سرمایه ای و جدیدترین پیشرفتهای فناورانه وجود دارد. چون از یک طرف فناوری های مورد استفاده در صنعت ایران، قدیمی شده است و همزمان نیاز شدیدی نیز به سرمایه گذاری خارجی در این کشور وجود دارد.

 ایران به دنبال آن است که سالانه پنجاه میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کند. در واقع با این تصمیم، ایران به سرمایه های خارجی خوشامد می گوید. ماهیت سیاسی دولت ایران برای شرکت «آلوپلاست» یک موضوع فرعی محسوب می شود.

مدیر این شرکت آلمانی افزود: ما با دولت ایران کاری نداریم بلکه ما با شرکای تجاری خود (در ایران) کار می کنیم. این شرکاء نیز همانند ما دارای برداشتهای اقتصادی از کل ایران هستند. وقتی شما با ایرانیان زیادی در این کشور صحبت می کنید، مشاهده می کنید که آنها نیز نگاهی منتقدانه به دولتشان دارند.

مقام اقتصادی آلمان گفت: به نظرم این قابل توجیه نیست که ما به شرکتهای متوسط آلمانی حکم کنیم که به کجا صادر کنند و به کجا صادر نکنند. این وظیفه دستگاه سیاسی کشور است که در این زمینه تصمیم بگیرد.

خبرنگار سِت.دِ.اف در پایان این گزارش گفت: آنچه برای شرکتهای متوسط آلمانی از اهمیت برخوردار است اینکه تجارت پرسود و قانونی با ایران بار دیگر امکانپذیر شده است؛ ضمن آنکه علاقه بسیار زیادی نیز به تهیه و تامین محصولات آلمانی در ایران وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار