اشتون‌ کارتر: افزایش 15 درصدی بودجه جنگ سایبری آمریکا در سال 2017

وزیر دفاع آمریکا جنگ سایبری را پیچیده و جدی خواند و خواهان افزایش بودجه آن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «اشتون کارتر،» وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرد این کشور برای دفاع از شبکه های آمریکایی و همچنین حمله به شبکه های دشمن قصد دارد توان خود را افزایش دهد.

کارتر در برابر کمیته بودجه کنگره اعلام کرد فعالیت گروه تروریستی داعش در اینترنت یا سرقت داده های شخصی میلیون ها نفر از کارمندان دولت فدرال که در رایانه ها ذخیره شده است، نشان می دهد که جنگ سایبری بیش از پیش «پیچیده» و «جدی» است.

کارتر گفت: پنتاگون پیشنهاد کرده است در سال 2017 بودجه جنگ سایبری آن به 6.7 میلیارد دلار افزایش یابد. این مبلغ برای بهبود دفاع از شبکه های اطلاعاتی نظامی و غیر نظامی آمریکایی و همچنین در صورت مقتضی توانایی در اختیار داشتن «گزینه های نظامی» برای پاسخگویی به سرقت های گسترده از رایانه های آمریکایی مصرف خواهد شد.

وزیر دفاع آمریکا افزود همچنین هدف این است که در صورت بحران های نظامی کلاسیک، سلاح های سایبری شایسته ای به سلاح های سنتی تر  اضافه شود .


بودجه جنگ سایبری وزارت دفاع آمریکا اندکی بیش از یک درصد کل بودجه آن است که با این حساب در سال آینده 900 میلیون دلار به آن اضافه خواهد شد. کل بودجه پنتاگون 582.7 میلیارد دلار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار