معاونت علمی و فناوری در هفته‌ای که گذشت

حمایت از طرح‌های پسا دکتری دانش آموختگان‌، ارزیابی و رتبه بندی بیش از 600 شرکت دانش بنیان مهم ترین اخبار حوزه فناوری در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درهفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه فناوری منتشر شد.

گسترش بازار زیست‌فناوری با تحقق اقتصاد زیستی
مصطفی قانعی دبیر ستاد و توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: اقتصاد زیستی شاخه نو ظهوری است که پتانسیل‌های مربوط به آن به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فناوران مرتبط اجازه می‌دهد بازار زیست‌فناوری گسترش یابد.

ایجاد زیرساخت ملی برای توسعه کشور در حوزه هوایی و هوانوردی
حسین پورفرزانه رئیس کمیته موتور ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: یکی از مهم ترین پروژه‌هایی که برای سال آینده برنامه ریزی کرده‌ایم، ایجاد زیرساخت ملی برای توسعه کشور در حوزه هوایی و هوانوردی است.

حضور 40 خبرنگار خارجی در پارک علم و فناوری پردیس
پرویز کرمی مشاور علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حضور 22 خبرنگار خارجی در پارک علم و فناوری پردیس بر اساس پیشنهاداتی که قبلا در خصوص آشنایی خبرنگاران خارجی با دستاوردهای علمی و فناوری مطرح کرده بودیم صورت گرفته است.

کرمی تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی خود را برای بازدید خبرنگاران خارجی با دستاوردهای علمی و فناوری اعلام کرده است.

حمایت از طرح‌های پسادکتری دانش‌آموختگان
نصرت‌الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اظهار کرد: توسعه دانش‌ و فناوری در کشور مستلزم سرمایه‌گذاری بر روی پژوهش و زیر ساخت آن به خصوص زیر ساخت‌های انسانی و پژوهش است.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در راستای مأموریت‌های خود و کمک به توسعه زیر ساخت‌های پژوهش‌ در کشور برنامه حمایت از دوره‌های پسادکتری را در نظر گرفته است.

بهره مندی‌ محصولات دانش‌بنیان از یارانه 50 درصدی در نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران
اسماعیل قادری فر مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران برای سطح 4 محصولات دانش بنیان هیچ یارانه‌ای در نظر گرفته نشده است اما سطح اول تا سوم از یارانه 50 درصدی بهره مند می‌شوند که البته این اقدام بعد از تجربه سه ساله و افزایش سطح کیفی محصولات دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

ارزیابی و رتبه‌بندی بیش از 600 شرکت دانش‌بنیان 
مهدی محمدی رئیس کمیته علمی و اجرایی جایزه مدیریت ملی فناوری و نوآوری اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که برای دریافت تسهیلات به صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه می‌کنند، مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: امکان ارزیابی و رتبه بندی بیش از 600 شرکت دانش‌بنیان امکان پذیر است.

ثبت نشان خادم‌المصطفی(ص) در 90 کشور دنیا
مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک نشان خادم المصطفی(ص) در 90 کشور دنیا ثبت می‌شود تا به نشانی جهانی تبدیل شود.

استفاده از 15صندوق پژوهش و فناوری در کنار پارک‌های علم و فناوری
بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: از تمامی ظرفیت‌های خارج از صندوق برای ارزیابی طرح‌ها‌ی دانش بنیان حتی بخش خصوصی استفاده کرده‌ایم، در ارزیابی‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از 17 کارگزار بخش خصوصی و 15 صندوق پژوهش و فناوری که در کنار پارک‌های علم و فناوری هستند بهره می‌بریم اما با این وجود ادعا نمی کنیم که کار کارشناسی صندوق مطلوب بوده است.

تخصصی شدن صندوق های پژوهش و فناوری برای ارزیابی طرح های دانش بنیان
حمیدرضا شاهوردی معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: رویکرد اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی توانمند سازی صندوق‌های پژوهش و فناوری است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار