اسپوتنیک: میزان مشارکت در انتخابات ایران بالاست/امنیت انتخابات در سطح مطلوبی تأمین شده است

خبرگزاری اسپوتنیک از استقبال گسترده مردم ایران از انتخابات و حضور آنان در پای صندوق های رأی گزارش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: مقامات ایرانی اعلام کردند روز جمعه و در نخستین ساعات برگزاری انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان ایران تعداد مشارکت بالا بوده و تاکنون هیچ تخلفی ثبت نشده است.

یک مقام در این باره گفت مشارکت نسبت به ابتدای روز در انتخابات های گذشته بالاتر بوده است.
یک مقام مسئول در امور امنیتی یکی از ستادهای انتخاباتی نیز خاطر نشان کرد: «امنیت انتخابات در سطح مطلوبی تامین شده است. تاکنون هیچ تخلفی ثبت نشده است.»

"غلامحسین محسنی،" سخنگوی قوه قضاییه نیز در این خصوص اظهار داشت:‌ «در حال حاضر حدود پنجاه تا شصت مورد تخلف ثبت شده اما هیچ یک از آنها جدی نیست. ما گزارش کامل تخلفات (در جریان انتخابات) را یک روز بعد ارائه خواهیم کرد.»

"محمد حسین مقیمی،" رئیس ستاد انتخابات ایران هم در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد مشارکت در انتخابات حتی در مناطق کم جمعیت در سطح خوبی بوده و تخلفی ثبت نشده است. حدود پنجاه و پنج میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.

بنابر اعلام ستاد انتخابات ایران، نزدیک به چهار هزار و هشتصد و پنجاه نامزد برای تصدی کرسی های مجلس نامزد شده اند. مجلس شامل دویست و نود کرسی است که نمایندگان آن برای دوره های چهار ساله انتخاب می شوند.

شورای نگهبان همچنین یکصد و پنجاه و نه نامزد را برای انتخابات مجلس خبرگان تایید کرده است. از این تعداد تنها هشتاد و هشت نفر برای یک دوره هشت ساله انتخاب خواهند شد.

در دوره گذشته انتخابات مجلس ایران که سال 2012 برگزار شد مجموعا پنج هزار و چهارصد و پنج نفر نامزد شدند و از این تعداد بیش از سه هزار و سیصد نفر برای حضور در انتخابات تایید شدند. تنها نه نفر از نامزدهایی را که برای آن مجلس انتخاب شدند، زنان تشکیل می دادند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار